سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

تولیدکنندگان را در شرایط بحرانی دریابیم

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر شرایط کمک به تولیدکنندگان را نداریم با اعمال فشار به تضعیف آنها کمک نکنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مراسم گرامیداشت صنعت، معدن و تجارت که با نه روز تأخیر برگزار شد عنوان کرد: نجات اقتصاد کشور در گرو تولید است و یکی از راه‌های تقویت تولید تزریق پول به این بخش است اما متأسفانه به جهت پرداخت سالانه 45 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی از طرف دولت و هزینه‌هایی به غیر از تولید که توسط دولت صورت می‌گیرد توان مالی برای حمایت از تولید وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: حدود 800 میلیارد دلار سرمایه ایرانی‌ها در اروپا وجود دارد که با کمک دولتمردان و ایجاد امنیت باید این سرمایه‌های گرانبها به کشور بازگردد در صورت ورود سرمایه داران ایرانی به کشور سرمایه گذاران خارجی نیز به اعتماد و تبعیت از آنها وارد ایران خواهند شد.

سهل آبادی با پیشنهاد افزایش سرمایه همچنین اظهار داشت: وزارت صنعت در جهت ایجاد انگیزه باید تلاش کند و همچنین وزارت اقتصاد با توجه به شرایط بحرانی تولیدکنندگان که در حال حاضر با آن مواجه هستند با توجه به اینکه شرایط کمک کردن به آنها را ندارد از اعمال فشار بیشتر به آنها خودداری کند و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که وصول مطالبات ارزش افزوده بر دوش جبهه اول تولید نیست.

سهل آبادی عنوان کرد: برای نجات اقتصاد و از نگرانی درآوردن تولیدکنندگان داخلی تلاش خود را به کار بندیم و بیش از این به آنها آسیب نرسانیم.

وی در پایان بیان داشت: صنعت با توجه به مشکلاتی که تأمین اجتماعی برای آنها به وجود می آورد نیازمند نظارت روزانه دولت نیز است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.