سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

هزینه های حضور اتباع بیگانه در کرمان بالاست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید هزینه‌های حضور اتباع بیگانه در کشور افزایش پیدا کند افزود: افزایش هزینه‌های حضور آنها در کاهش اتباع بیگانه مؤثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،نماینده مردم کرمان و راور درباره مهمترین مشکل بیمارستان شهید باهنر مبنی بر هزینه‌های درمانی برای اتباع بیگانه به دلیل تصادفات و عملیات ساختمانی که از سوی مسئولان بیمارستان مطرح شد، اظهار داشت: هزینه‌های تحمیل شده از حضور اتباع بیگانه در کشور و به ویژه در استان کرمان در بخش‌های مختلف بسیار بالاست.


محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه با تعداد اتباع بیگانه در کرمان مشکلی نداریم ولی باید هزینه‌های خود را پرداخت کنند گفت: از یارانه نان، جاده، بیمارستان و آموزش همانند هموطنان ایرانی به راحتی استفاده می‌کنند و در بسیاری موارد برای آنها رایگان هم می‌شود.


وی با اشاره اتباع بیگانه عمدتا افاغنه بدون پرداخت مالیات در کرمان تجارت‌های کلان می‌کنند اظهار کرد: اشتغال استان کرمان به همین دلیل دچار چالش شده و در بسیاری از مشاغل توسط اتباع بیگانه اداره می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه کرمان در مسیر انتقال اتباع بیگانه به سایر نقاط کشور قرار گرفته است گفت: به سبب قاچاق انسان و حمل اتباع بیگانه غیرمجاز تصادفات زیادی در سطح جاده‌های کرمان رخ می‌دهد که در بحث درمانی هزینه‌های سرسام‌آوری را به استان تحمیل کرده است.

وی تصریح کرد: چگونه ایرانی‌ها هزینه حضور خود را پرداخت می‌کنند در حالی که کشور خودشان است ولی اتباع بیگانه به راحتی در اینجا زندگی کرده و به هیچ حقوقی هم پایبند نیستند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه قرار است شورای امنیت ملی گزارشی جامع از حضور اتباع بیگانه به مجلس ارائه کند گفت: باید وزارت بهداشت نیز گزارشی از مشکلات به وجود آمده در بحث درمان اتباع بیگانه را به شورای امنیت ملی بدهد تا در گزارش جامعی که به مجلس داده می‌شود، همه نکات دیده شود.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.