سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

پرداخت دو میلیاردی تسهیلات به شرکت های پارک علم وفناوری

از ابتدای سال تا پایان خرداد ، به شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان مبلغ یک میلیاردو 900میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: از ابتدای سال تا پایان خرداد ، به شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان مبلغ یک میلیاردو 900میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

دکتر حمید رضا اصغری گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، نام‌گذاری شده است، پنج میلیارد و 50 میلیون ریال تسهیلات از سوی شورای مرکز رشد پارک تصویب شده است.

وی افزود: 40 شرکت از ابتدای سال 1395 درخواست عضویت در مراکز رشد پارک را ارایه دادند که از این تعداد برای 30 طرح جلسه جذب و پذیرش برگزار شده است. 

دکتر اصغری ، زمینه‌ فعالیت این شرکت‌ها را در حوزه‌های الکترومکانیک، صنایع دستی، شیمی، مکانیک، بیوتکنولوژی، کامپیوتر و رباتیک ذکر کرد.

دکتر اصغری سقف تسهیلات پرداختی به شرکت‌های متقاضی استقرار در مراکز رشد را یک میلیارد ریال عنوان کرد و  تصریح کرد: استادان دانشگاه، مخترعان و اشخاصی که طرحی نوآورانه با قابلیت تجاری‌سازی (فروش) داشته باشند می‌توانند با پر کردن و فرم جذب و پذیرش به صورت برخط آنلاین و ارسال آن به مرکز رشد مربوطه، پس از شرکت در جلسه داوری و تایید داوران از تسهیلات و حمایت‌های پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده نمایند.

پارک علم و فناوری استان سمنان در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، همزمان با تبدیل یا ادغام سایر مراکز استانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران فعالیت خود را در استان سمنان (مستقر در شهرستان شاهرود) آغاز نمود. 

به دلیل ضرورت همجواری پارک های علم و فناوری با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، پردیس پارک در فضایی حدود 37 هکتار در مسیر بزرگراه شاهرود – تهران و در نزدیکی دانشگاه صنعتی ، شهرک صنعتی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ساخته شده است.

انتهای پیام/ر 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.