سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

نقاط بحران خیز دراستان شناسایی شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: این اقدام در راستای مقابله سریع با حریق در صورت بروز آن د رعزه های منابع طبیعیانجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  بهاری شهرستان‌های جنگلی استان کرمانشاه نظیر کرمانشاه، گیلانغرب، ثلاث باباجانی، پاوه، دالاهو، اسلام آاباد غرب و ... را نقاط بحرانی استان از حیث حریق دانست و گفت: بحرانی‌ترین شهرستان استان از نظر بروز حریق شهرستان کرمانشاه است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه علل و عوامل بروز بیش از 95 درصد از آتش‌سوزی‌هایی که در سطح منابع طبیعی و در عرصه‌های جنگلی و مرتعی رخ می‌دهد به عوامل انسانی برمی‌گردد، گفت: به عنوان نمونه یکی از مهمترین عوامل بروز حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را می‌توان در سهل‌انگاری مردم در روشن کردن آتش جست.

اختلافات قومی و قبیله‌ای و کینه‌جویی افراد نسبت به هم عامل دیگر بروز حریق در عرصه‌های منابع طبیعی بود که فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از آن یاد کرد و خواستار برخورد جدی با آن به منظور کاهش تعداد آتش سوزی ها شد.

بهاری افزود: احتمال بروز آتش سوزی در اثر مانور نیروهای نظامی وانتظامی، وزش بادهای گرم، تابش نور خورشید و ... نیز وجود دارد، هرچند میزان آن در مقایسه با بقیه عوامل کمتر است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه رویکرد به سمت فعال کردن تشکلها و گروه‌های مردمی است، گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که اگر در جریان وقوع حریق خود مردم پای کار باشند، نتایج بهتری بدست می‌آید و لذا برنامه‌ریزی‌ها به سمت سوق دادن جدی گروه‌های مردم نهاد به این سمت است.


انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.