سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

خرید هفده هزار و پانصد تن گندم ، تاکنون از کشاورزان مهابادی

با آغازخریدتضمینی گندم،کشاورزان مهابادی،گندم های برداشتی خودرابرای فروش به مراکز خرید گندم بردندواین مراكزهم برای خريد محصول كشاورزان به نرخ تضميني آمادگي كامل دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، تاکنون هفده هزاروپانصد تن گندم ازکشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

کارشناس آزمایشگاه غله مهاباد گفت:قبل از تحویل گرفتن گندم کشاورزان،با نمونه برداری و آزمایش،کیفیت و سلامت محصول در آزمایشگاه تعیین می شود.

حسین رشدی ملکی افزود: بعد از همگن کردن نمونه و برداشتن صد گرم از آن، گندم را الک کرده و سپس افت مفید و غیر مفید آن تشخیص داده می شود و در صورتی که آلودگی و مشکل بهداشتی نداشته باشد به آنها مجوز تخلیه داده می شود.

بگفته رئیس اداره غله مهاباد هم نرخ خرید گندمامسال ده درصد افزایش داشته است.

احمدی افشار افزود:خرید گندم از دوم تیرآغاز شده وامسال نرخ هرکیلوگرم محصول خریداری شده از کشاورزان،دوازده هزار و هفتصد و پنجاه ریال تعیین شده است.

وی اضافه کرد:ده مرکز خرید گندم به ظرفیت صدوبیست هزارتن شامل سیلوهای دولتی،بخش خصوصی ومراکز تحویل گندم تعاونی روستایی شهرستان مهاباد،امسال آماده ی خرید گندم از کشاورزان هستند.

بگفته احمدی افشار خرید گندم تا پایان شهریور ادامه دارد و پیش بینی می شود در این مدت حدود یکصد هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.