سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

افزايش2 برابری صدور ضمانت نامه درسه ماهه نخست 1395

در سه ماهه نخست امسال تشریفات صادرات 374 هزار تن و به ارزش 204 میلیون و 952 هزار دلار فراهم شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدير كل گمرك اصفهان گفت :در 3 ماهه امسال گمرکات استان اصفهان با داشتن پنج گمرک تابعه فعال و11 انبار اختصاصی ،تشریفات صادرات 374 هزار تن و به ارزش 204 میلیون و 952 هزار دلار انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن سه درصدکاهش و از حیث ارزش 22 درصد کاهش داشته است. 

اسداله احمدی ونهری عمده كالاهاي صادراتي از گمرك اصفهان را ، مواد پتروشيمي با 26درصد ، آهن آلات و فولاد با 22 درصد ، فرش و کف پوش با 12 درصد ، مصنوعات آهن و چدن با 9 درصد و محصولات لبنی با 6 درصد بر شمرد و اظهار داشت: مهمترين كشورهاي مقصد كالاهاي صادراتي گمرك اصفهان عراق با 36 درصد ، افغانستان با 22 درصد ،پاكستان با 15 درصد و تركمنستان با 6 درصد مي باشند.

وی با بیان اینکه صادرات گمرکات استان اصفهان در مجموع از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است بیان داشت : با توجه به کاهش ارزش صادراتی کالاها(تبعیت از قیمتهای جهانی) به خصوص فراوردهای نفتی و پتروشیمی حتی با افزایش 32 درصدی وزن ، از لحاظ ارزش35 درصد کاهش داشته است که ارزش صادرات در کل کاهش 22 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه 58 درصد از صادرات گمرکات استان اصفهان به دو کشور عراق و افغانستان بوده بیان داشت : در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ، 61 میلیون دلار صادرات گمرکات استان اصفهان به این دو کشور کاهش داشته است .

اسداله احمدی ونهری در خصوص صادرات کالاهای استان اصفهان بیان داشت : 330 میلیون دلار کالا به وزن 911 هزار تن از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده که گمرکات استان اصفهان از حیث وزن 41 درصد و از لحاظ ارزش حدود 62 درصد تشریفات صادرات این کالاها را انجام داده اند.وی دلیل اظهار سایر محصولات صادراتی استان در گمرکات استانهای دیگر توسط صادرکنندگان را این گونه بیان داشت : با توجه به دپوی محصولات پتروشیمی ، فراوردهای نفتی ، آهن و فولاد و مواد معدنی در بنادر جنوبی جهت صادرات به کشورهای نظیر مالزی ،چین ،تایلند،هندو ... می باشد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان به نقل از دکتر زرگر پور استاندار اصفهان از صادرکنندگان استان اصفهان درخواست کرد: در صورتی که صادرکنندگان استان در گمرکات دیگر تشریفات صادرات خود را انجام می دهند حتما استان محل تولید را با دقت در اظهارنامه قید نمایند تا میزان صادرات استان اصفهان در جایگاه واقعی خود در کشور قرار گیرد..

مدير كل گمرك اصفهان اظهار داشت :گمرکات استان اصفهان درسه ماه سال1395 ،افزون بر 277 میلیارد و 383 میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از2 درصد افزايش داشته است .

اسداله احمدي ونهري گفت: 17 هزار و 381 تن كالا به ارزش 58 ميليون و 515 هزار دلار به گمرك اصفهان وارد شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 3 درصد کاهش و از حيث ارزش تغییر نداشته است .

وی در ادامه اذعان داشت: طي اين مدت 9 ميليون و 761 هزار دلار كالا مربوط به واحدهاي توليدي با معافيت ترخيص شده است که این میزان حدود 17 درصد از کل واردات گمرکات استان اصفهان را به خود اختصاص دارد و نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر شده است .

اسداله احمدي ونهري در خصوص مهمترين كالاهاي وارداتي گمرك اصفهان طي 3 ماهه 1395 گفت : ماشين آلات مكانيكي با 34 درصد،ماشين آلات برقي با 9 درصد،اجزا و قطعات منصفل ماشین آلات 8 درصد، کاغذ و مقوا با 6 درصد بوده است . ودر ادامه اظهار داشت: عمدترين كشورهاي صادر كننده به مقصد گمرك اصفهان چين با 24 درصد ، آلمان با 19 درصد، ايتاليا با 16 درصد ، ترکیه با 6 درصد بوده اند.

احمدي ونهري اظهار داشت: طی این مدت ، 285 فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا که توسط نیروی انتظامی کشف و تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان اصفهان شده است ،توسط کارشناسان این گمرک به ارزش 75 میلیارد و 926 میلیون ریال برآورد گردیده است و اسناد مثبته گمرکی آنها در صورت ارائه صاحب کالا مورد رسیدگی واقع گردیده و نتیجه به سازمان تعزیرات حکومتی و دادگاه انقلاب اعلام گردیده است .وی اظهار داشت: در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 21 درصدکاهش و حيث ارزش 24 درصدافزایش داشته است .

مديركل گمرك اصفهان گفت: در سه ماهه1395 ،تشريفات گمركي تعداد 4691 بسته ورودي و خروجي از گمرك امانات پستی به ارزش بالغ بر 13 ميليون دلار انجام شده است كه ميزان از حيث تعداد نسبت به سال قبل 7درصد و از لحاظ ارزش 28 درصد افزايش داشته است.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.