سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه قم:

پایه‌های ازدواج آسان در جامعه ایجاد شود

امام جمعه قم گفت: برای مصون ماندن جوانان از گناه باید پایه‌های ازدواج آسان بنیان نهاده شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم،آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس با بیان اینکه مردم در صحنه‌های عبادی و حساس انقلاب افتخار می‌آفرینند اظهار داشت: یک واقعه دل‌خراش گوهرشاد بود که حماسه بزرگ در دفاع از حجاب توسط مردم خلق شد که امروز  پاسداشت آن روز، روز عفاف و حجاب نامیده شده است از همین رو آحاد جامعه به ویژه جوانان باید پیشگام صیانت از حجاب و عفاف شوند

امام جمعه قم با اشاره به اینکه عفاف و حجاب شاخصه نظام اسلامی است افزود: امواج توفنده فساد برای فروریختن پایه‌های عفاف و حجاب در جریان است از همین رو خانه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس باید در برابر امواج فساد مقاومت کنند.

پایه‌های ازدواج آسان در جامعه ایجاد شود

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه همه باید تجلی گاه ارزش‌های الهی و عفاف و حجاب باشند خاطرنشان کرد: اگرچه اقداماتی در این راستا انجام شده اما کافی نیست از همین رو باید نیاز نسل جوان برای مصون ماندن از گناه باید پاسخ داده شود در این راستا پایه‌های ازدواج آسان و به موقع بنیان نهاده شود.

وی با تاکید براینکه عفاف و حجاب فلسفه مترقی دارد که باید در جامعه تفهیم و این ارزش متعالی در همه جوامع تبیین شود تا نسل جوان آن را بفهمد افزود: در این راستا الگوی عرضه لباس و محصولات ارزشی با ارزش‌های اسلامی تطابق داشته باشد و الگوی لباس عمومی ایجاد شود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: مقابله با فساد ترویج امر به معروف و نهی از منکر میسر و در ادامه آن برخورد قانونی با متخلفان و مروجان فساد است.

امام جمعه قم با اشاره به لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: باید اقتصاد درون‌زا و تولید با شاخصه‌های درونی مطابقت داشته باشد با مشکلاتی که در مسیر تولید با آن مواجهیم، افسار گسیختگی‌هایی که در قالب حقوق‌های نجومی وجود دارد بسیار زجرآور است که برای حل آن مراقبت درست و پایه‌ریزی اقتصاد سالم ضرورت دارد.

به گفته وی، برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است ملت و دولت باید در این زمینه همراهی کنند؛ اقتصاد مقاومتی نیازمند طرح جامع است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.