سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از اطلس چین تا انتخابی المپیک

ملی پوشان بسکتبال کشورمان به دنبال آن بودند که با برگزاری اردو در چین خود را برای مسابقات المپیک اماده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم ملی بسکتبال کشورمان در مرحله نیمه نهایی اطلس به مصاف تیم چین رفت و در نهایت با نتیجه 80 بر 69 تیم میزبان را شکست داد و راهی فینال شد.
 
تیم ملی لیتوانی هم در بازی اول نیمه نهایی با نتیجه 80 بر 65 نیوزیلند را برد و به فینال صعود کرد وبا این نتیجه بسکتبالیست های کشورمان به مصاف لیتوانی رفتند.
 
شاگردان بائرمن در بازی با تیم لیتوانی توانستند با نتیجه ی 85 بر 70 این تیم را شکست دهند و در رقابت های تورتمنت اطلس قهرمان این دوره از بازی ها شوند.
 
ملی پوشان پس از گرفتن جشن قهرمانی تورتمنت اطلس چین راهی ایران شد و سه روز در ایران استراحت کرد و شنبه، 5ام تیر ماه برای برگزاری دو بازی تدارکاتی با نیوزلند و لتونی به مسکو رفت.
 
پیروزی ایران مقابل نیوزلند
 
در نخستین بازی تدارکاتی که یکشنبه 6ام تیرماه به میزبانی لتونی برگزار شد تیم ملی کشورمان توانست تیم نیوزلند را با نتیجه ی75 بر 72 شکست دهند که لازم به ذکر است در غیاب حامد حدادی و سجاد مشایخی توانستند از سد نیوزلند عبور کنند.


 
ابروی سنتر ایران شکافته شد
 
در دومین بازی ملی پوشان به مصاف لتونی رفتند در این بازی همه چیز خوب پیش میرفت که بازیکن لتونی با برخوردی که داشت ابروی کاپیتان ما، حامد حدادی شکافته شد که این موضوع اعتراض او را در پی داشت و داوران حامد حدادی را از میدان بازی اخراج کردند.
 
پس از اخراج حدادی کنترل بازی از دست شاگردان بائرمن خارج شد و با نتیجه ی 85 بر 48 بازی را به حریف واگذار کردند و کار ملی پوشان ایران در بازی های تدارکاتی در لتونی به پایان رسید.
 
بائرمن: نتیجه مهم نیست
 
بائرمن سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره ی بازی مقابل لتونی گفت: نتیجه مهم نیست بلکه مهم آشنایی بازیکنان کم‌تجربه با جو و نحوه این بازی‌هاست که در مسابقات رسمی به مشکل بر نخوریم. به طور کلی بازیکنان پس از اخراج حدادی کنترل بازی را از دست دادند.


 
اردو در لیتوانی
 
تیم ملی بسکتبال ایران برای برگزاری اردو به سمت لیتوانی رفت تا پس از اردویی چند روزه در این کشور به تورین ایتالیا برود تا در رقابت های انتخابی المپیک شرکت کند و در اولین گروه به مصاف یونان و مکزیک برود.

لازم به ذکر است آسمان خراشان توانستند در آخرین بازی تدارکاتی خود پیش از مسابقات انتخابی المپیک تیم لیتوانی را با نتیجه ی80 بر 66 شکست دهند.
 
نخستین دیدار مقابل یونانی ها
 
بسکتبالیست های کشورمان دررقابت های انتخابی المپیک، نخست به مصاف یونان در ایتالیا رفتند و با نتیجه ی 78 بر 53 بازی را واگذار کردند.
 
در این دیدار شاگردان بائرمن شروع خوبی داشتند اما با 5 خطا شدن حامد حدادی کنترل بازی از دست ملی پوشان خارج شد و پس از اعلام پنجمین خطای حامد حدادی، اصغر کاردوست به جای او وارد زمین شد.
 
بائرمن برای این مسابقه تیمش را با ترکیب بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی به میدان فرستاده بود.


 
دومین شکست مقابل مکزیک

ملی پوشان کشورمان در دومین و مهم ترین بازی خود به مصاف تیم مکزیک رفتند و بازی را با نتیجه ی 75 بر 70 واگذار کردند. با دومین شکست پرونده ی رقابت های انتخابی المپیک برای بسکتبالست های کشورمان بسته شد.
 
درک بائرمن در آخرین مصاحبه خود در مورد بازی بسکتبال دو تیم ملی ایران و مکزیک گفت:به تیم حریف بابت برد تبریک می‌گویم. اشتباهات ما به خصوص در ابتدای بازی زیاد بود و این اشتباهات اجازه نمی داد که به بازی بازگردیم و هر زمانی که می خواستیم برگردیم اشتباه دیگری را مرتکب می‌شدیم و در ریباندها تفاوت خیلی زیاد بود، به خصوص در حمله که ما ناموفق بودیم. با این شرایط به تیمم افتخار می‌کنم که همیشه سعی می‌کند بهترین باشد.
 
بازگشت ملی پوشان به تهران
 
بسکتبالیست های کشورمان شب گذشته به تهران بازگشتند تا پس از استراحتی 10 روزه خود را برای رقابت های آسیایی که به میزبانی ایران برگزار خواهد شد آماده کنند.در این رقابت ها 12 تیم برتر حضور دارند و 4 تیم اول می توانند در رقابت های جام جهانی 2017 چین شرکت کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.