سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قادر طراوت‌پور: انسان را نمی‌توان شاعر کرد

انسان‌ها را نمی‌توان شاعر کرد اما کسانی که صاحب اندک ذوقی هستند و به شعر رویکردی ذاتی دارند، می‌توان با برنامه ریزی و هزینه کردن، آنها را ورزیده تر کرد.

قادر طراوت پور، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ازدیاد شاعران بزرگ در گذشته نسبت به چند سال اخیر، اظهار داشت: شاعران گذشته به شهرت بیشتری رسیده‌اند و از آن جا که شهرت بیشتر اقبال بیشتری را هم به همراه دارد، این برداشت حاصل می شود. باید صبر کرد که زمان بگذرد تا بتوان درباره نسل امروز قضاوت کرد چون در روزگار حافظ هم به وی توجهی نمی‌شد، یا برای مثال مولانا تنها در حوزه جغرافیایی خودش به شهرت رسیده بود، اما امروزه مولانا را با عنوان چهره‌ای حکیم می‌شناسند و آثاری هم که امروزه سروده می‌شوند با سپری شدن زمان جایگاه خود را به دست آورده و بشریت به میزان سلیقه شان از آن استفاده خواهند کرد.

وی درباره این که انسان‌ها شاعر به دنیا می‌آیند یا در گذر زمان شاعر می‌شوند، گفت: انسان‌ها را نمی‌توان شاعر کرد اما کسانی که صاحب اندک ذوقی هستند و به شعر رویکردی ذاتی دارند، می‌توان با برنامه ریزی و هزینه کردن، آنها را ورزیده تر کرد تا به سر منزل مقصود برسند. همانند مدرسه فوتبال که کودکان با استعداد فوتبال تمرین می کنند تا از میانشان چند فوتبالیست پیدا شود. برای کوکانی هم که استعداد شعر دارند، کلاس‌های آموزشی برپا شود تا از میانشان تعدادی شاعر شوند.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.