سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلاحت پیشه طی تذکری در صحن:

برخی موضوعات در گزارش مرکز پژوهش‌ها قید نشده است

نماینده اسلام آباد غرب گفت: یکسری مسائل در جامعه وجود دارد که در گزارش مرکز پژوهش‌ها عنوان نشده بود.

به گزارش خبرنگار  مجلس   گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب طی تذکری براساس ماده 22 که مربوط به وظایف و اختیارات رئیس مجلس است در صحن علنی امروز سه شنبه 15 تیرماه خطاب به رئیس مجلس گفت: گزارشی که توسط مرکز پژوهش‌ها در صحن ارائه شد خوب بود اما یک ساعت از وقت مجلس گرفته شد.

وی تصریح کرد: زمان در مجلس بسیار مهم است و این در صورتی است که تذکرات مکتوب اکنون روزهاست که خوانده نشده است.

نماینده اسلام آباد غرب تأکید کرد: کدامیک از بندهای هفتگانه ماده 22 این اجازه را به رئیس مجلس داده که این کمیته را تشکیل دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان داشت: یکسری مسائل در جامعه وجود دارد که در گزارش مرکز پژوهش‌ها عنوان نشده بود مانند آنکه این پول‌ها چگونه به بیت‌المال برمی‌گردد، تیم رسانه‌ای شما گزارش مرکز پژوهش‌ها را با گزارش رسانه‌ها مقایسه کند تا ببیند زیاد فرقی نداشتند.

فلاحت پیشه خطاب به لاریجانی گفت: عجله‌ای که براساس وظیفه کردید محترم است اما معتقدم سازوکار مربوطه رعایت نشده و باید ابتدا برخی سازوکارها شکل می‌گرفت.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات فلاحت پیشه اظهار داشت: به دلیل آنکه هنوز کمیسیون‌های مجلس تشکیل نشده بود لذا باید در یک جایی و کمیته‌ای این موضوع رسیدگی می‌شد لذا براساس ارکان مربوطه آن یعنی بازرسی کل کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات این کمیته شکل گرفت.

وی ادامه داد: اکنون هم اگر بخواهید در کمیسیون‌ها این موضوع را بررسی کنید ارکان آن جز این سه دستگاه نیست لذا ما تلاش کردیم تا ریشه یابی انجام شود.

رئیس مجلس گفت: بنده در گزارش‌های خارج از مجلس چنین ریزه کاری را ندیدم، رفتارهای افشاگرانه‌ای وجود داشت اما ما باید درد را شناخته و ریشه یابی کنیم لذا اکنون مسیر آماده است و نمایندگان می‌توانند در کمیسیون اصل نود و یا دیگر کمیسیون‌ها این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، بیت‌المال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.