سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تسلیت‌ها در پی درگذشت عباس کیارستمی

مدیران و موسسه های فرهنگی و سینمایی برای درگذشت عباس کیارستمی پیام تسلیت منتشر کردند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  موسسه هنرمندان پیشکسوت در پیامی درگذشت «عباس کیارستمی» را تسلیت گفت که متن پیام به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
إنا لله وإنا إليه راجعون
 
جامعه هنر ایران امروز در سوگ از دست دادن بزرگ نامدار سینمای ایران نشسته است. نمی توان تاریخ هنر معاصر ایران را ورق زد و در آن از فصل کیارستمی بی تفاوت گذشت. انسانی که نمی شود در توصیف ابعاد وسیع هنریش تنها به جمله ای بسنده کرد و باز هم باید به سراغ گفته های خودش رفت و درست در جایی که می گوید: «در تمام فیلم‌ها خواسته‌ام این است که تصویری مهربان‌تر و صمیمی تر از انسانیت و کشورم را به نمایش بگذارم» باید به وسعت روح او پی برد.
 
موسسه هنرمندان پیشکسوت، با نهایت تاسف و تالم درگذشت این هنرمند را به نمایندگی از سوی اعضا، مدیران و کارکنان خود به خانواده، جامعه هنر و مردم شریف ایران تسلیت عرض می کند و از خداوند متعال براى ايشان علوّ درجات و مغفرت واسعه الهی مسألت مى‌ دارد.
 
روحش شاد و یادش گرامی باد

تسلیت انجمن عکاسان سینمای ایران برای درگذشت عباس کیارستمی
انجمن عکاسان سینمای ایران در پیامی درگذشت عباس کیارستمی را تسلیت گفت.در متن این پیام امده است:
مردی که نه تنها با هنربی بدیلش در روایت،بلکه خلق تصاویری ناب از جهان پیرامونش، او را در زمره بهترین های عکاسی قرار داد.انجمن عکاسان سینمای ایران،درگذشت عباس کیارستمی را به جامعه بزرگ هنری وخانواده محترمشان تسلیت می گوید.


پیام تسلیت کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران در سوگ عباس کیارستمی
سينماي ايران و جهان به سوگِ نام آوري از جنسِ ناب تصوير و خيال نشست، عباس كيارستمي اعتبار و انديشه ي جاري و زلالِ سينمايي بود و هست كه آبروي جهاني اش بسيار مديون اوست، نقاش، طراح گرافيك، عكاس و سينماگري روشنگر و بلند نظر، امروز به سوي ابديتِ سيالِ نور پركشيد. عنوان بندي هاي بديع وي در سال هاي آغازينِ موج نو، دريچه اي روشن بر افقِ تازه ي سينماي ايران بودند.

كانون طراحان و مديرانِ تبليغاتِ سينماي ايران اين اندوهِ عميق را به جامعه ي بزرگِ سينمايي كشورمان تسليت مي گويد

پیام تسلیت رییس دانشگاه هنر در پی درگذشت کارگردان شهیر سینمای ایران

سینمای ایران کارگردان فهیمی را از دست داد.
درگذشت کارگردان بزرگ و خودساخته سینمای ایران، عباس کیارستمی را به همه هنرمندان و هنر دوستان عرصه سینما تسلیت عرض می کنم.
راهش مستدام و یادش همیشه گرامی باد.
غلامرضا اکرمی
رییس دانشگاه هنر

پیام تسلیت مدیرعامل کانون به مناسبت درگذشت فیلم‌ساز شهیر ایران
کیارستمی به خانه‌ی دوست رسید
علیرضا حاجیان‌زاده در پیام تسلیت خود نوشته است: شامگاه چهاردهم تیر، خبر اندوهبار درگذشت عباس کیارستمی، هنرمند بزرگ و صاحب‌سبک سینمای ایران، در رسانه‌ها پیچید و موجی از تأسف و تأثر به دنبال داشت. دوستداران هنر و به‌ویژه علاقه‌مندان سینمای کیارستمی در انتظار دریافت خبر بهبودی حال این هنرمند بزرگ بودند و ‌امیدوار به این‌که بار دیگر قامت بلند او را در کسوت کارگردانی فیلمی تازه شاهد باشند، اما دریغ و صد دریغ که خبری تلخ از راه رسید و آه از نهاد اهالی خانواده‌ی بزرگ هنر ایران، از جمله دلبستگان به سینمای کودک ایران و اعضای خانواده‌ی صمیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برآورد.

در ادامه پیام مدیرعامل کانون آمده است: این هنرمند بزرگ که از حدود نیم‌قرن پیش با ساخت فیلم‌های «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه»، «مسافر»، «خانه دوست کجاست» و «مشق شب» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گامی بلند در مسیر قوام‌یافتن سینمای کودک و نوجوان کشور برداشت، راه را برای تجربه‌های هنری نسل جوان گشود. او سال‌های سال سوژه‌های آثار خود را از متن زندگی مردم برمی‌گزید، هنرمندانه در پی آن بود که حتی واقعیت‌های تلخ را با نگاهی هنرمندانه به تصویر بکشد و از پس حادثه‌های تلخی که به مرگ هزاران نفر می‌انجامیدند، راهی برای تداوم زندگی باز کند.

حاجیان‌زاده در بخش دیگری از پیام خود تأکید کرده است: کیارستمی که با خلق آثاری ارزشمند، نام ایران و سینمای ایران را در جهان بلند آوازه کرد، نخل طلای کن را برای میهن‌اش به ارمغان آورد و جشنواره‌های جهانی انواع جوایز و افتخارها را به پایش ریختند، از هر موفقیتی برای هنر و سینمای ایران شاد می‌شد. او کارگردان زندگی بود؛ هنرمندی همواره امیدوار که سعی داشت امید و تفکر را در پیکره‌ی جوامع انسانی و به‌ویژه در میان کودکان و نوجوانان بپراکند و همچنان تا آخرین روزهای زندگی، خلاقانه به سوژه‌های تازه‌ می‌اندیشید و در پی طرح‌های نو بود.

مدیرعامل کانون در پایان پیام خود آورده است: اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در کنار جامعه‌ی سینمایی کشور و به‌ویژه دوستداران سینمای کودک و نوجوان، خود را داغدار می‌بیند و صمیمانه ضایعه‌ی درگذشت این هنرمند نام‌آور را به همه‌ی همکاران کانون، اهالی سینما و به‌ویژه پیشکسوتان هنر و سینمای کودک و نوجوان کشور تسلیت می‌گوید و از خداوند منان می‌خواهد به پاس همه‌ی زیبایی‌هایی که این هنرمند برای کودکان و نوجوانان خلق کرد، او را در بیکرانِ رحمت و آمرزش و مهربانی خود پذیرا باشد.

پیام تسلیت طباطبایی‌نژاد به مناسبت درگذشت کیارستمی
کیارستمی حکیم سینمای ایران بود

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پیامی را در سوگ درگذشت «عباس کیارستمی» هنرمند جهانی سینمای ایران منتشر کرد.
در متن این پیام آمده است:
به نام خالق هنر

کیارستمی حکیم سینمای ایران بود؛ هنرمند همیشه خلاق سینمای تجربی که تاثیر وی بر جریان نوجوی هنر هفتم بی‌بدیل بود.

کیارستمی برای موفقیت جهانی، هویت ملی و شخصیت خود را رها نکرد و راهبرد زندگی پُر‌افتخارش، اعتلای هنر بود.

کیارستمی قلبِ جامعه‌ی خویش بود، با نگاهی انسانی در برابر همه‌ی مردمانی که سوژه یا مخاطب آثار او بودند.

کیارستمی در جمع سینماگران «موج نو»ی سینمای ایران و جهان، معلم بزرگی بود که تا واپسین روزهای زندگی با ذهنی پویا در جستجوی هنر خلاقانه بود.

سفرِ آخر کیارستمی را به خانواده محترم وی بویژه «بهمن» عزیز و همه‌ی دوستداران این هنرمند بزرگ جهانی تسلیت می‌گویم. روحش آرام و قرین رحمت الهی باد.

پیام تسلیت کانون پخش کنندگان سینمای ایران به مناسبت درگذشت استاد کیارستمی
بدینوسیله کانون پخش سینمای ایران درگذشت هنرمند و کارگردان مطرح سینمای ایران "عباس کیارستمی" را به جامعه سینمایی و کلیه ی هنرمندان کشور تسلیت عرض می کند. بدون شک یاد و خاطره ی این همکار ارزشمند و مطرح عالم هنر ایران زمین همیشه زنده خواهد بود.


پیام تسلیت مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در پی درگذشت عباس کیارستمی
مجیدرجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران درگذشت عباس کیارستمی سینماگر برجسته کشور را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

خبر درگذشت عباس کیارستمی یکی از بزرگان سینمای ایران، که توانست با آثار خود نه تنها در سینمای ایران بلکه در سینمای جهان بدرخشد، غم‌انگیز است.

عباس کیارستمی در دوران حیات خود هنرمندانه تصویر زیبایی از سینمای ایران را برای جهانیان به نمایش گذاشت، بی‌شک سینمای ایران مدیون عباس کیارستمی است که اعتباری دگرگونه به آن بخشید.

ضایعه درگذشت این هنرمند بزرگ برای جامعه هنری ایران دردناک است. درگذشت این هنرمندان برجسته را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری به ویژه دوستداران سینمای ایران تسلیت عرض می‌نمایم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.