سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

بستنی "سنتی" نخورید!

از خوردن بستنی سنتی خوداری کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: سالم‌ترین نوع بستنی را بستنی‌های مارک‌دار و کارخانه‌ای است و افراد بهتر است حتی المقدور از مصرف بستنی‌های "سنتی" پرهیز کنند

دکتر سید مصطفی نچواک با اشاره به اینکه بستنی یک نوع غذاست، افزود: این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی کالری است و به همین علت یک نوع غذا محسوب می‌شود.

نچواک عنوان کرد: با توجه به میزان بالای کالری بستنی، میزان مصرف آن باید متناسب با شرایط بدنی افراد و میزان وزن و چاقی آنها باشد.

وی به قندو چربی بالای موجود در بستنی اشاره کرد و افزود: قطعا افزایش مصرف بستنی، قند و چربی را بالا می‌برد، بنابراینافراد باید با توجه به شرایط بدنی خود از این ماده غذایی استفاده کنند.

این متخصص تغذیه به شیر موجود در بستنی گفت: ارزش غذایی بستنی به شیر بکار رفته در آن است که می‌تواند منبع خوبی برای تامین کلسیم و پروتئین باشد.

نچواک با اشاره به اینکه بستنی سالم بستنی است که با شیر پاستوریزه تهیه شده باشد، افزود که افراد از بستنی‌های کارخانه‌ای که با شیر پاستوریزه تهیه شده استفاده کنند.

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت بستنی سنتی از آنجا که با شیر جوشیده شده تهیه شده به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا تمام مواد مغذی موجود در شیر هنگام جوشیدن از بین می‌رود و از طرفی بهداشت اینگونه بستنی‌ها هم مسئله حائز اهمیتی است که باید در نظر گرفته شود.

نچواک افزود: مصرف روزانه یک بستنی برای کودکانی که اضافه وزن ندارند اشکالی ندارد و این میزان مصرف بستنی می‌تواند به تامین کلسیم بدن این کودکان نیز کمک کند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، بستنی ، سنتی ، نخورید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.