سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

نصب بیش از هزار کنتور هوشمند آب در چاههای کشاورزی اردبیل

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل از نصب بالغ بر هزار و ۷۳ کنتور هوشمند آب بر روی چاه‌های کشاورزی این استان طی دو سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ داوود نجفیان افزود: در حال حاضر ۶۱۰ کنتور هوشمند آب در بخش کشاورزی نصب و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه روند نصب کنتورهای هوشمند در این استان همچنان تداوم خواهد داشت، افزود: امسال نصب ۲۶۰ کنتور و در سال آینده نصب ۴۱۰ کنتور در دستور کار و برنامه قراتر دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل از پیش‌بینی اعتبار مطلوب برای برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی در سطح استان خبر داد، متذکر شد: در سال ۹۷ نیز با تامین اعتبارات مناسب نصب ۴۰۳ کنتور پیش‌بینی شده است.

نجفیان با اشاره به مزایای نصب کنتورهای هوشمند آب بر روی چاه های مورد استفاده کشاورزی متذکر شد: برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی با هدف کنترل مصرف آب کشاورزی و جلوگیری از مصرف بی‌رویه انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به کسری سالانه ۱۵ میلیون مترمکعبی آب لازم است مصرف آبی بخش کشاورزی با مدیریت بهینه کاهش یابد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: محدوده کشاورزی آبی استان ۱۷۹ هزار هکتار بوده و محدوده دشت اردبیل ۹۰۰ کیلومترمربع است که هم اینک به عنوان دشت ممنوعه شناخته می‌شود.

نجفیان با اشاره به افت محسوس آب در دشت اردبیل ادامه داد: لازم است با کاهش مصرف آب چاه‌های کشاورزی زمینه کاهش مصرف فراهم شود.

وی با اشاره به تأمین اعتبار اجرای این طرح اضافه کرد: باید بتوان در برنامه زمانی طی شده مصرف آبی کنتورهای کشاورزی را در حدی که منابع آبی به تدریج احیا شود، کاهش داد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.