سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاش

پیش بینی برداشت بیش از 3 هزار تن انگور در خاش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: پیش بینی می شود تا آخر فصل برداشت 3700تن انگور از باغات شهرستان خاش برداشت شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛امان الله طوقی با بیان اینکه انگور یکی از محصولات باغی شهرستان خاش است اظهار کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت باغات انگور این شهرستان 510هکتار است که 370هکتار آن بارور و 140 هکتار آن نهال وغیر بارور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چهار نهالستان در شهرستان خاش وجود دارد که تمام نیاز نهال انگور را در این شهرستان تامین می کند همچنین متوسط عملکرد این محصول انگور 10تن در هکتار است که پیش بینی تولید امسال 3700 تن است.

وی با اشاره براینکه دو نوع انگور 3ماهه و چهار ماهه از نظر فصل در شهرستان کشت می شود عنوان کرد: 80درصد سطح زیر کشت شهرستان را انگور یاقوتی 3 ماهه تشکیل می دهد که نهال این انگور برای اولین بار در سال 1387 از منطقه سیستان به خاش منتقل شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط آب وهوایی خاص این منطقه اگر بارندگی خاصی اتفاق نیفتد از نیمه خرداد تا شهریور ماه به مدت چهار ماه برداشت انگور انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش افزود: امسال حدود 10هزار اصله نهال به صورت یارانه ای بین کشاورزان توزیع شده؛ برای توزیع نهال در بهمن ماه سال جاری در خزانه 50هزار اصله نهال موجود است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.