سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آخرین تلاش مذبوحانه رژیم آل خلیفه؛

بی‌بی‌سی: طرح جدایی دین از سیاست در بحرین آغاز شد

شبکه بی‌بی‌سی عربی در گزارشی از آغاز طرح محکوم به شکستِ پادشاه بحرین مبنی بر جدایی دین از سیاست در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی بی‌بی سی عربی از آغاز طرح ارائه شده از طرف دولت بحرین مبنی بر جدایی دین از سیاست قبل از تصویب در پارلمان این کشور خبر داد. 

این شبکه در گزارشی در اینباره گفت: اینجا بحرین و این یکی از مساجد این کشور است که به تازگی و بر اساس قانونی که به وسیله الحمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، در دوازدهم ماه گذشته صادر شده است منابر آن حق اظهار نظرهای سیاسی را ندارند. 

پیشنهاد دهنده این قانون، خطبای برخی از مساجد شیعه را از شرکت در امور اجتماعی منع کرده و در عین حال تاثیر این مساجد را در اسلام سیاسی در انتخابات پارلمانی آینده بعید دانسته است. 

جمال فخرو، نایب رئیس اول مجلس بحرین، در اینباره گفت: «به اعتقاد من این اولین قدم است و حتما تاثیر مثبتی دارد و جلوی اختلاط میان دین و سیاست را می‌گیرد، اما در روزهای آینده شاهد تاثیر بیشتر این طرح در نقشه و راهبرد سیاسی کشور در پارلمان خواهیم بود.» 


گزارشگر بی‌بی سی با اشاره به سران جمعیت سیاسی «اصالت» که نماینده جریان سلفی در این کشور هستند گفت: این جمعیت با وجود اینکه اعتقادی به جدایی دین از سیاست ندارند و آن را امری غیر ممکن می‌دانند، احترام به این قانون را بر خود واجب می‌دانند. 

عادل معاوده، رهبر جریان سلفی در بحرین، در اینباره گفت: من به عنوان رهبر جمعیت سیاسی سلفی اولین کسی بودم که با وجود مخالفتم با این قانون تبعیت از آن را بر خود واجب دانستم چرا که آن را احترام به قانون می‌دانم. 

گزارشگر بی‌بی سی عربی در پایان گفت: بحرین این کشور کوچک در خلیج (فارس) شاهد اعتراضات گسترده‌ای در انقلاب‌های موسوم به بهار عربی در سال دو هزار و یازده بوده است به گونه‌ای که مخالفان مقامات سیاسی کشور را به سستی در کار پایان دادن به تحول دموکراسی متهم کردند و در مقابل دولت نیز این تشکل‌های سیاسی مخالف را به اجرای اهداف طایفه‌ای و قومیتی با کمک و دخالت ایران این کشور همسایه متهم کرد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.