سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر سیاری:

در زمینه سیستم های موشکی، نداجا پیشرفت های چشم گیری را داشته است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تمام دستاوردهای نداجا از ساخت ناوشکن تا سامانه های موشکی مدیون فداکاری پیشکسوتان نیروی دریایی در زمان دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر دریادار "حبیب الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم دیدار و افطاری با خانواده شهدا، جانبازان و پیشکسوتان نداجا اظهار داشت: به لطف خدا و همت شما پیشکسوتان امروز قدرت واقعی نیروی دریایی نمایان شده است.

فرمانده نیروی دریایی ادامه داد: در حال حاضر حوزه کاری نیروی دریایی عوض شده و این یگان در آب های آزاد حضور فعال دارد مانند ناوگروه 41 نداجا که در حال حاضر در خلیج عدن در حال ماموریت است  که همین امر موجب شده تا جایگاه نیروی دریایی به بالاترین سطح خود برسد.

وی در مورد حضور مستمر در آب های آزاد افزود: از سال 1387 تا به امروز حتی نشده که نیروی دریایی ارتش یک روز در آب های آزاد حضور نداشته باشد که دستاورد این حضور اسکورت بیش از هزاران کشتی در منطقه خلیج عدن و برقراری امنیت و آرامش در این منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره گسترش فعالیت های این یگان تصریح کرد: نیروی دریایی تاکنون در زمینه گسترش فعالیت ها و افزایش مراکز خود فعالیت های زیادی را انجام داده، ما در سواحل مکران نیز علاوه بر گسترش فعالیت برای حضور در آب های بین المللی همان گونه فرمانده معظم کل قوا فرمودند در حال گسترش این سواحل بر روی خشکی هستیم.

وی درباره دستاوردهای نداجا در سال های اخیر بیان داشت: ما در سال های اخیر در زمینه تولید تجهیزات رشد خوبی را داشتیم و توانستیم در عرصه تولید ناوشکن ابتدا ناوشکن جماران و سپس ناوشکن دماوند را تولید کنیم و در حال حاضر نیز بر روی تولید ناوشکن سهند تمرکز کرده ایم.

دریادار سیاری در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: نیروی دریایی در زمینه تولید زیردریایی نیز در سال های اخیر توانسته خانواده زیردریایی های قدیر را تولید کند و اکنون نیز بر روی تولید زیردریایی نیمه سنگین تمرکز کند و همچنین در زمینه سیستم های موشکی نیز نداجا پیشرفت های چشم گیری را داشته است. ما همه این دستاوردها را اول مدیون خون شهدا و پس از آن به شما پیشکسوتان که در دوران جنگ تحمیلی به دفاع از ایران پرداختند هستیم و امیدوارم که نیروهای نسل جدید راه شما پیشکسوتان فداکار را ادامه دهند.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.