سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسینه شدن دو هزار قلاده سگ صاحبدار

مسئول واحد مبارزه با بیماری های شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان گفت: 2000 قلاده سگ صاحبدار از ابتدای سال تا کنون علیه بیماری هاری دراین شهرستان واکسینه شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علیرضا محمدی افزود :بیماری هاری یکی از خطرناک ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد که بهترین راه کنترل و پیشگیری ازآن واکسینه نمودن سگ های صاحبدار و اتلاف سگ های ولگرد می باشد.

وی با اشاره به پیش بینی واکسیناسیون 4800 قلاده سگ علیه بیماری هاری تا انتهای سال افزود: در راستای مبارزه با این بیماری ،اکیپ‌های واکسیناسیون شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان از ابتدای سال تاکنون 2000 قلاده سگ صاحبدار را علیه هاری بصورت رایگان واکسینه و قلاده گذاری کرده اند.

مسئول واحد مبارزه با بیماری های شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی می تواند کاهش آمار حیوان گزیدگی را به دنبال داشته باشد اعلام کرد: در این مدت چندین دوره آموزشی شامل برگزاری کلاس آموزشی برای دامداران و کارکنان شبکه دامپزشکی برگزار گردیده است .

محمدی گفت: با توجه به اینکه بیماری هاری فوق العاده خطرناک و کشنده است بایستی به محض بروز هرگونه گزش ضمن شستشو و ضدعفونی نمودن زخم حاصله با مراجعه به مراکز درمانی اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلای انسان انجام شود.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.