سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس لرزه‌های برکسیت در اتحادیه اروپا؛

احتمال برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا در اتریش

احتمالا اتریش نیز درباره ماندن در اتحادیه اروپا یا خروج از آن، همه پرسی برگزار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، رسانه‌های اتریش اعلام کردند احتمالا این کشور هم درباره ماندنش در اتحادیه اروپا یا خروج از آن، همه پرسی برگزار خواهند کرد. 

گمانه‌زنی‌ها درباره ماندن یا خروج اتریش از اتحادیه اروپا در پی انتخابات ماه می‌ در این کشور، که احزاب و جریان‌های مخالف اتحادیه اروپا در آن موفق شدند اکثریت آرا را کسب کنند، تشدید شده است. 

نوربرت هوفر، نامزد حزب آزادی اتریش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در مصاحبه با شبکه راشا تودی گفت: من امیدوارم ما در کشورمان نیازی به برگزاری همه پرسی درباره ماندن یا خروج کشورمان از اتحادیه اروپا نداشته باشیم و اتحادیه اروپا در مسیری مثبت توسعه بیابد. اما من متقاعد شده‌ام که مردم اتریش عضویت ترکیه را در اتحادیه اروپا نخواهند پذیرفت، زیرا عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به کاهش قدرت اتریش در این اتحادیه منجر خواهد شد. 

هوفر درباره رای اکثریت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا هم گفت من به رای مردم انگلیس در این خصوص احترام قائل هستم. روند دمکراتیک باید محترم شمرده شود. اما خروج انگلیس از اتحادیه اروپا درسی هم داشت که باید آن را بیاموزیم.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.