سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکمیته امداد استان تهران اعلام کرد:

۲۳۰ هزار تومان سرانه هر یتیم/اغلب حامیان از دهک متوسط جامعه هستند

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه ۲۳۰ هزار تومان ماهیانه سرانه هر یتیم است ، گفت: بیشترین حامیان ایتام و محسنین از دهک های متوسط جامعه هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محسن ولیئی به مناسبت هفته اکرام ایتام با اشاره به اینکه بیشترین حامیان ایتام و محسنین مورد حمایت این نهاد را دهک های متوسط جامعه تشکیل می دهند، گفت: بیشترین حامیان ایتام و محسنین کمیته امداد استان بین سنین ۳۵ تا ۶۰ سال هستند. ۴۴ درصد از حامیان و خیران ایتام و محسنین این نهاد ۲ تا ۳ فرزند معنوی خود را نیز حمایت می کنند.
 
 وی سرانه نقدی ماهانه هر یتیم را حدود ۲۳۰ هزار تومان و فرزندان محسنین را  ۱۳۴ هزار تومان عنوان کرد و افزود: سال گذشته درآمدهای نقدی و غیرنقدی طرح اکرام ۴۷ میلیارد تومان بوده است که ۲۷  میلیارد تومان آن برای اکرام ایتام و مابقی آن به فرزندان محسنین اختصاص یافته است.
 
ولیئی افزود: از مجموع ۲۱ هزار و ۷۵۷ نفر فرزندان ایتام و محسنین دارای حامی تحت حمایت کمیته امداد  ۱۲ هزار و ۷۱۴ نفر دختر و مابقی پسر هستند.
 
وی با اشاره به ارزیابی های انجام گرفته در راستای ارتقاء کمی و کیفی  فعالیت های طرح اکرام ایتام و محسنین افزود: در ارزیابی صورت گرفته  با بررسی ۱۸ شاخص در سال گذشته،  استان تهران  موفق به کسب رتبه اول کشوری را با  همکاری حامیان خدمت رسان در  ارائه خدمات اثربخش به فرزندان نیازمند شده است که این مهم با همکاری  حامیان، خیرین و عموم مردم تهران صورت گرفته و در واقع نمادی از پیشگام بودن مردم تهران در حرکت های ملی- مذهبی است .
 
وی اظهار داشت: شهروندان استان تهران می توانند برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین و  حمایت از یک یا چند فرزند معنوی با مراجعه به پایگاههای کمیته امداد سطح استان تهران و شهرستانهای تابعه و یا تماس با شماره های اداره اکرام استان ۷۷۲۹۰۰۳۵ و ۷۱۳۹۲۲۴۲ و برای ثبت نام در طرح های اکرام ایتام و محسنین با شماره تلفن ۷۳۵۵ نیز تماس حاصل کنند.
 
منبع: مهر  
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.