سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

آزادی 10 هزار زندانی جرایم غیرعمد در سال جاری

مدیر آمار و عملکرد ستاد دیه کشور اعلام کرد: با تمهیداتی که به منظور آزادسازی زندانیان غیرعمد در کل کشور اندیشیده شده امید می رود تعداد زندانیان آزاد شده را در امسال به حدود 10 هزار نفر افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی رحیمی اظهار داشت: در سال های اخیر حدود 96 هزار زندانی جرایم غیرعمد به همت خیران کشور از زندان آزاد، و به کانون خانواده خود بازگشته اند.

وی افزود: پارسال بیش از هشت هزار نفر که به دلیل بدهی بیش از 72 میلیارد ریالی در حبس بودند، به برکت برگزاری آیین های گلریزان از حبس رها شدند.

مدیر آمار و عملکرد ستاد دیه کشور ادامه داد: از این 72 میلیارد ریال حدود 24 میلیارد ریال آن به همت ستاد دیه کشور از طلبکاران گذشت گرفته شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون حدود 213 هزار زندانی جرایم عمد و غیر عمد در کل کشور دوران محکومیت خود را سپری می کنند که شش درصد این تعداد زندانیان جرایم غیر عمد هستند و حدود دو هزار نفر از آنها بدهکاران دیه هستند که با مساعدت شرکت های بیمه و صندوق خسارت های بدنی و کمک خیران امید است این تعداد را بتوانیم امسال از حبس رها کنیم.

رحیمی گفت: ستاد دیه کشور برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خوزستان مبلغ 200 میلیارد ریال را تقبل کرده است.

در آیین گلریزان ستاد دیه خوزستان که به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این استان با حضور نماینده ستاد دیه کشور و جمعی از مسئولان و خیران، در سرسرای سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد بیش از 40 میلیارد ریال از سوی ادارات، شرکت ها و خیران استان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد جمع آوری شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.