سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

افتتاح 19 واحد صنایع تبدیلی در استان مرکزی‌ در سال 95

19 واحد صنایع تبدیلی در سال جاری در استان مرکزی به بهره برداری می رسد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به نامگذاری امسال مهمترین برنامه های این بخش در قالب تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی است.

باجلان با اشاره به بهره‌برداری از واحدهای جدید صنایع تبدیلی در سطح استان مرکزی گفت : در سالجاری 19 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت فرآوری برای 184 هزار تن محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال برای 556 نفر راه اندازی خواهد شد که ان امر کاهش 184 هزار تن ضایعات کشاورزی را در پی دارد.

وی گفت: تا پایان سال گذشته 158 واحد صنایع تبدیلی در استان به بهره برداری رسیده است که 2 هزار و 850 نفر اشتغالزایی و 1 میلیون و 600 هزار تن فراوری محصولات کشاورزی و صادرات 38 میلیون دلار به صورت مستقیم و غیرمستقیم را داشته است.

باجلان افزود: فرآوری و بسته بندی انگور، فرآوری و بسته بندی میوه، سبزیجات و صیفی جات ، فراوری پسته ، فراوری قارچ خوراکی ، فراوری تخم مرغ و کشتارگاه دام از فعالیت های الویت دار در این بخش در استان می باشد.

وی فروش محصولات، کمبود نقدینگی ،نوسانات اقتصادی، رقابت پذیر نبودن در بازارهای جهانی ،کاهش قدرت خرید و نبود تشکل های صادراتی را از مهمترین مشکلات در بخش صنایع تبدیلی عنوان کرد.

انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، صنایع ، تبدیلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.