سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت نخستين چغندر قند پاييزه در شهرآباد بردسکن

مدير جهاد كشاورزي بردسكن از پايان برداشت نخستين چغندر قند كشت پاييزه در این شهرستان خبرداد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهندس محمدی با بيان اينكه اقليم خشك منطقه سازگاري تقريبا مناسبي براي كاشت اين محصول دارد ،گفت : در شهرستان بردسکن با هدف برآورده شدن اهداف و راهکارهای اقتصاد مقاومتی اقدام به کشت چغندرقند پاییزه با سطح حدود 70 هکتار نموده ایم .

وی میانگین عملکرد شهرستان را 50 تن و تولید بیش از 3500 تن چغندر قند در سال زراعی جاری دانست و گفت : چغندر قند بردسکن با عیار متوسط 19 بالاترین عیار را در سطح استان بخود اختصاص داده است .

وی از جمله مزایای کشت پاییزه را کاهش مصرف سموم علف کش و آفت کش، کارآیی مصرف آب، کاهش مصرف آب و پرکردن ظرفیت تولید کارخانجات قندو شکر دانست و افزود : همچنین در بخش شهرآباد نیز نخستين بار بيش از 5 هكتار از اراضي روستاي رحمانيه زير كشت اين محصول رفته و بتازگي برداشت آن به اتمام رسيده است.

محمدی افزود : كاشت محصول با حمايت كارخانه قند تربت جام و نيز نظارت كارشناسان جهاد كشاورزي بخوبي صورت گرفت و محصول جمع آوري شده به شهرستان تربت جام ارسال گرديد . وي با اشاره به كمبود شديد منابع آبي در بخش شهرآباد ابراز اميدواري كرد كشاورزان با روي آوردن به سمت وسوي روش هاي نوين آبياري ، گام هاي موثري در تحقق اين مهم بردارند .

گفتني است بخش شهرآباد مركز توليد محصولاتي همچون پسته ، زعفران و انگور شهرستان بردسكن است كه سالهاست با مشكلات ناشي از خشكسالي هاي متمادي دست و پنجه نرم مي كند.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.