سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابهامات روایت رسمی رژیم آل خلیفه درباره کشته شدن یک زن بحرینی

یک گروه حقوق بشری بحرین خواستار انجام تحقیقات در خصوص چگونگی کشته شدن یکی از اتباع این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،  پس از ابهامات و انتشار روایت های متناقض در خصوص کشته شدن یک زن در بحرین، یک گروه حقوق بشری در این کشور روز شنبه اعلام کرد دولت باید تحقیقاتی منصفانه را درباره کشته شدن این شهروند انجام دهد.

وزارت کشور بحرین مدعی شده است این زن بر اثر اصابت ترکش های انفجاری که تروریست ها عامل آن بودند، کشته و فرزندان وی نیز زخمی شده اند. مرکز حقوق بشر بحرین با ابراز تردید در خصوص روایت رسمی منتشر شده از سوی دولت گفت روایت ها و اتهامات متفاوتی در خصوص حادثه و مسئولان آن وجود دارد.

مرکز حقوق بشر بحرین در ادامه به اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی اشاره کرد که به نقل از شاهدان عینی نوشتند: این زن پس از آن که سهوا و بطور غیر عمدی وارد کاروان پادشاهی شد، هدف تیراندازی نیروهای امنیتی قرار گرفت.

وزارت کشور بحرین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد در خصوص این حادثه تحقیق خواهد کرد. همچنین شمار زیادی از مردم بحرین روز شنبه در مراسم تشییع این زن شرکت کردند.

بحرین از زمان خیزش مردمی این کشور در سال 2011 شاهد خشونت ها و وقوع انفجارهایی بوده است. آمریکا، انگلیس و گروه های حقوق بشری، تا کنون از پرونده بحرین در زمینه حقوق بشر انتقاد کرده اند. در ماه ژوئن (خرداد) دادگاهی در بحرین به تعلیق فعالیت های جمعیت وفاق (بزرگترین گروه مخالف شیعه در این کشور) رأی داد. این کشور همچنین نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را بازداشت و تابعیت بزرگترین روحانی شیعه این کشور را لغو کرد.


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.