سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

اجرای چهار برنامه اقتصاد مقاومتی برای حفاظت از منابع آبی استان همدان

چهار راهبرد محوری در بخش آب به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان همدان طراحی و اجرایی شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان ، انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه شهید مفتح را یکی از این برنامه های راهبردی بیان و تاکید کرد : با تکمیل این طرح که اجرای آن از پارسال آغاز شده ، 15میلیون متر مکعب پساب به این نیروگاه منتقل و همه چاه های نیروگاه مسدود می شود .


مرتضی عزالدین افزود : به علت مشکلات ناشی از برداشت آب ، نیروگاه شهید مفتح با یک چهارم ظرفیت برق تولید می کرد که با انتقال پساب همدان ، با ظرفیت کامل هزار مگاوات وارد مدار تولید شده است .

وی دومین راهبرد اجرائی را مسدود کردن چاه های غیر مجاز دانست و افزود : تاکنون هزار و 560 حلقه چاه غیر مجار در استان همدان مسدود شده که رهاورد آن صرفه جوئی و باز چرخانی 154 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت : استفاده از سرمایه گذاری های بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب سومین برنامه راهبردی است که تاکنون 64 میلیارد تومان به روش (بی او تی) سرمایه گذاری بخش خصوصی جذب شده است .

عزالدین استفاده از کنتورهای هوشمند حجمی برای کنترل آب مصرفی در بخش کشاورزی را چهارمین راهبرد این شرکت برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت : تاکنون 2 هزار و 400 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی نصب شده است .

انتهای پیام/ ا


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.