سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال متن اولیه تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک کابل-مسکو به وزارت خارجه افغانستان

یک مقام در وزارت امور خارجه افغانستان گفت: متن اولیه تفاهم‌نامه همکاری‌های استراتژیک میان کابل و مسکو به این وزارت رسیده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک مقام در وزارت امور خارجه افغانستان گفت : متن اولیه تفاهمنامه همکاری‌های استراتژیک میان کابل و مسکو به این وزارت رسیده است.

وی که خواست نامش فاش نشود ادامه داد:متنی که مسکو آماده کرده اولیه است و کابل پس از بررسی و مطالعه می‌تواند آن را تعدیل کند.

این منبع همچنین گفت: مسکو تا زمان امضای پیمان استراتژیک با کابل، روند کمک رسانی و همکاری‌های اقتصادی خود با افغانستان را متوقف کرده است.

گفته شده محموله‌های نظامی کمکی روسیه که قرار بود وارد افغانستان شود، تا مشخص شدن سرنوشت پیمان استراتژیک به حال تعلیق درآمده است.

پیشتر، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان در سفر به روسیه اعلام کرده بود که پیمان استراتژیک افغانستان و روسیه هر چه زودتر باید امضا شود.

گفته شده مسکو ده هزار عدد کلاشینکوف روسی که قبلا به افغانستان کمک کرده بود را بخشی از کمک‌های دوستانه این کشور در آستانه امضای تفاهمنامه پیمان استراتژیک قرار داده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، روسیه ، مسکو ، کابل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.