سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقه تاریخی آلمان و ایتالیا در 54 سال قبل با حضور بوفون+عکس

تیم های ایتالیا و آلمان غربی در جام جهانی 1962 به مصاف هم رفتند که کاپیتان ایتالیا در آن مسابقه لورنزو بوفون بود.

به گزارش خبرنگار   حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم های ملی ایتالیا و آلمان غربی در مرحله گروهی جام جهانی 1962 به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نکته جالب این مسابقه ، حضور لورنزو بوفون پسر عموی پدر بزرگ جیان لوئیجی بوفون به عنوان دروازه بان و کاپیتان تیم ملی ایتالیا در آن مسابقه بود.

البته با وجود کلین شیت لورنزو بوفون در آن مسابقه ، ایتالیا نتوانست از مرحله گروهی بالا بیاید و تیم های آلمان غربی و شیلی میزبان از این گروه صعود کردند و ایتالیا سوم شد. آلمان غربی نیز در مرحله بعد به یوگوسلاوی باخت و حذف شد.


لورنزو بوفون از سال 1958 تا 1962 دروازه بان آتزروی بود و 15 بازی ملی در کارنامه دارد. همچنین وی سابقه حضور در دو تیم بزرگ شهر میلان را دارد و 10 سال در تیم میلان و سه سال در اینتر عضویت داشت. او در دهه 60 از بزرگترین دروازه بانان جهان محسوب می شد و به عنوان جانشین لئو یاشین دروازه بان افسانه ای شوروی ، در ترکیب تیم ستارگان دهه 60 فیفا قرار گرفته بود.

حال 54 سال پس از آن مسابقه تاریخی ایتالیا و آلمان ، این دو تیم در حالی امشب به مصاف هم می روند که باز هم یک بوفون کاپیتان و دروازه بان ایتالیاست که البته شهرت و افتخاراتش بسیار بیشتر از پسر عموی پدربزرگش است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.