سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوچرخه سواران کشورمان به میدانی دیگر پا می گذارند؛

جدال برای کسب امتیاز/ محک رکابزنان المپیکی در چین

تور بین المللی کینگ هایلگ چین آخرین مرحله کسب امتیاز رکابزنان المپیکی است که امتیازات آسیایی کشور را تغییر خواهد داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان رکابزنان منتخب برای حضور در المپیک باید از مراحل مختلفی رد  شده تا در مجموع نتایج 3 نفر برگزیده شوند. این مراحل شامل مسابقات لیگ،مسابقات کشوری و تور بین المللی آذربایجان بود که در نهایت 8 رکابزن انتخاب شدند اما 2 نفر از آنان حذف شده و رکابزنان به 6 نفر رسیدند.
 
هم اکنون تور بین المللی کینگ هایلگ مرحله دیگری از انتخابات این رکابزنان است که از 23 تیر ماه به آن اعزام خواهند شد .این تور در ارتفاع 2 تا چهار هزار متری از سطح دریا برگزار می شود و  دارای 13 مرحله است.
 
در پایان این تور سه رکابزن نهایی برای شرکت در المپیک 2016 ریو نقش مهمی خواهند داشت و اگر بتوانند برای ایران نتیجه ای هرچند پایین کسب کنند در تاریخ این رشته نقشی جدید رقم خواهند زد .  
 
مصطفی چایچی مدیر تمی های ملی دوچرخه سواری در این خصوص با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: تمرینات تیم المپیکی بخش جاده در سرعین ادامه دارد و از لحاظ اسکان ،تغذیه و وضعیت جاده های تمرینی بسیار موقعیت خوبی داریم. تایم گیری ها انجام شد و سه شنبه پس از اتمام اردو نفرات منتخب را برای حضور در المپیک اعلام خواهیم کرد.
 
وی افزود:تایم گیری ها با امکانات و دوچرخه های معمولی انجام شد همچنین این تایم گیری ملاکی برای انتخاب  بهترین ها نبود و جزئی از برنامه های تمرینی اردو محسوب می شود این تایم گیری در مسافت 38 کیلومتر برگزار شد و ملاکی انتخابی محسوب نمی شود.
 
چایچی درخصوص امتیازاتی که مقرر شده به رکابزنان المپیکی در حین مسابقه در تورچین بدهند بیان کرد: این تور دارای یک اشل است که همه توسط فدراسیون جهانی تعیین می شود و رکابزنان ما  در سال 2016 رتبه بندی شدند و مقام جهانی و کشوری آنها مشخص است .همچنین 300 نفر اول رنکینگ دنیا می توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند و اگر امتیازات خوبی کسب کنیم می توانیم در مسابقات جهانی حضور داشته باشیم.
 
مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری در ادامه توضیح داد: تا کنون باشگاه دوچرخه سواری شهرداری تبریز تیم برتر و صمد پورسیدی رکابزن دوم در رده بندی انفرادی قاره آسیا اعلام شده است و در مجموع تیمی و انفرادی ایران اول است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.