سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی با مشارکت همگانی

معاون رئیس ‎کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: شرط اصلی تحقق پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی در استان مشارکت همگانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان؛محمدعلی حمیدیان پیش از ظهر امروز در نخستین کارگروه پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی در سال‌جاری اظهار کرد: فقدان زیرساخت‎های موجود در استان یکی از عوامل تسهیلگر بروز سوانح و تصادفات رانندگی است.

معاون رئیس ‎کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان با بیش از 22 هزار کیلومتر محور مواصلاتی بیشترین حجم راه‎های کشور را به خود اختصاص داده است، در حالی که تنها با 225 کیلومتر بزرگراه در رتبه 22 کشور از حیث برخورداری از بزرگراه و آزادراه قرار دارد.

وی ادامه داد: مشارکت همگانی شرط اصلی تحقق پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی است و بحث آموزش‎های همگانی و ارتقای آگاهی‎های عمومی در حوزه فرهنگ ترافیک و مدیریت حمل و نقل باید با جدیت در دستور کار اعضای کارگروه استان قرار گیرد.

حمیدیان با اشاره به آمارهای این حوزه افزود: با وجود افزایش 14 درصدی حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان شاهد مدیریت مطلوب حمل و نقل نسبت به سال گذشته بودیم و با 12.2 درصد کاهش متوفیات، رتبه دوم مدیریت پیشگیری از تصادفات منجر به فوت در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به رفع بیش از 13 نقطه پرتصادف برون شهری در سال‌جاری ادامه داد: نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی، اصلاح شیب شیروانی، خط‌کشی محورهای مواصلاتی، نصب سامانه‎های پایش تصویری، خدمات‌رسانی هنگام امداد و فوریت‌های پزشکی و برخورد بازدارنده با رانندگان متخلف از عوامل موثر در کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در استان است.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.