سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو حقوق مدنی شهروند سعودی به سبب سفر به ایران

عربستان در اقدامی بی سابقه، حقوق شهروندی یکی از اتباع خود را به سبب سفر به ایران لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، عربستان سعودی در اقدامی بی سابقه و بدون هشدار پیشین، حقوق شهروندی یکی از اتباع خود را در "استان شرقی" به سبب سفر به ایران لغو کرد.

پایگاه اینترنتی "خبیر" گزارش داد یک شهروند سعودی هنگامی که برای تمدید گذرنامه خود به بخش مربوطه در شهر دمام مراجعه کرد، با تمدید آن به سبب "سفر به ایران" مخالفت شد. بخش صدور گذرنامه شهر دمام، علت این مسأله را سفر به ایران پس از صدور دستور ممنوعیت از سوی وزیر کشور بیان کرد. پس از این رخداد، این شهروند سعودی به این اقدام اعتراض و اعلام کرد سفر وی پیش از صدور این فرمان بوده و این دستور به هنگام حضور وی در ایران و دو روز پیش از بازگشت به عربستان صادر شده است.

این اقدام عربستان بی سابقه بوده و پیشتر اجرا نمی شد.  پیشترسفر شهروندان سعودی به کشورهای ممنوع، بدون دریافت مجوز سبب مصادره گذرنامه، ممنوعیت سفر برای مدت زمانی معین و در نهایت جریمه مالی می شد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۴ تير ۱۳۹۵
عربستان بدبخت بعد از اراجیف هایی که سران وهابی هاتون می بافن این دومین کار مضحک و بچه گانه س که نشون میده کارشون به دیوانگی کشیده شده
ان شا الله بعد از نابودی داعش , سرنگونی رژیم کودک کش آل سعود در راه است.
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۳ تير ۱۳۹۵
در کشور ما رفتن شهروندان به کشور متخاصم مساویست با بازخواست و زندان و در کشوری مثل عربستان اینگونه افراد سلب تانعیت میشن . عربستان چنین افرادی را میندازه بیرون ایران ما میاره داخل بعد میندازه تو . یک سوزن بخود و یک جوبالدوز به دیگران بد نیس والله بد نیس .