سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمایل بانک‌های خارجی به سرمایه‌گذاری در ایران/موسسه فیچ به درخواست بانک‌های اروپایی و آسیایی به تهران آمد

موسسه خدمات مالی آمریکایی فیچ در بازدید از ایران، شرایط سرمایه‌گذاری و اقتصاد ایران را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش بلومبرگ و به نقل از "اکبر کمیجانی" قائم مقام بانک مرکزی، موسسه خدمات مالی آمریکایی فیچ، شش ماه بعد از رفع تحریم های غرب علیه ایران از این کشور دیدن کرده است زیرا بانک های خارجی، علاقه خود به همکاری با ایران را نشان داده اند. 

قائم مقام بانک مرکزی ایران در مصاحبه خود در حاشیه همایش اقتصادی بین المللی در سن پترزبورگ گفت که اوایل این ماه، موسسه فیچ، مقدمات سفر به تهران را فراهم کرد تا از اقتصاد ایران ارزیابی اولیه را به عمل آورد. 

کمیجانی گفت فیچ «ارزیابی از تحولات بخش مالی و نهادهای بانکی و در کل، شرایط اقتصاد کلان را ارزیابی کرده است. این موسسه، فعالیت خود را به زودی آغاز خواهد کرد.»

سخنگوی فیچ در لندن، طی مصاحبه ای که در ماه مارس با بلومبرگ انجام داد، تایید کرد که این شرکت با ایران مشغول گفتگو است اما اعلام نکرد که رتبه بندی چه موقع و چگونه اعلام خواهد شد. 

کمیجانی در مصاحبه خود گفت که بانک های اروپایی و آسیایی، از جمله وام دهندگان عمده، در حال بازگشت به بازار جمهوری اسلامی ایران هستند. «برخی بانک های متوسط و کوچک، مقدمات حضور خود را فراهم کرده اند.»

بلومبرگ نوشت "حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران، یک سال مانده به اتمام دوره ریاست جمهوری اش، در حال پیاده کردن اصلاحات اقتصادی است که طی آن بتواند سالانه 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کند و طرح های عمده بخش انرژی، حمل و نقل و صنایع سنگین را محقق کند. 

کمیجانی در خصوص تورم نیز اظهار کرد برای اولین بار در ربع قرن اخیر، تورم ایران تک رقمی شده است و به این ترتیب، روحانی به وعده خود عمل کرده است. نرخ سود بانکی نیز از 18 درصد به 15 درصد کاهش یافته است و نرخ بهره بانکی وام نیز کمتر شده است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.