سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

اهدای هر قطره خون حیات بخش جان دیگران است

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: پایگاه های ثابت و سیار انتقال خون استان همه روزه در ماه مبارک رمضان علاوه بر ساعات رسمی پس از افطار از ساعت 20 تا 23.30 پذیرای هموطنان هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛سهیلا خسروی افزود: 2 هزار و 900 بیمار تالاسمی، 760 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی و غیره در سیستان و بلوچستان وجود دارد که روزانه 350 واحد خون و فرآورده های خونی مورد نیازشان است.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون در مواقع خاص از سال مانند فصل سرما، گرما، تعطیلات نوروز، ماه رمضان و غیره معمولا با روند کاهش اهدای خون رو به رو می شود که این امر کاهش ذخایر خونی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌ های خونی همیشگی است تصریح کرد: 50 تا 60 درصد مصرف خونهای تولیدی استان به بیماران تالاسمی به عنوان مصرف کنندگان دائمی آن می رسد.
مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: همچنین حوادث و سوانح، اعمال جراحی از جمله جراحی زنان و زایمان در ماه مبارک رمضان همچون سایر ماهها انجام می شود و از سوی دیگر در خصوص مدت نگهداری فرآورده‌ های خونی محدودیت‌ هایی وجود دارد و امکان ذخیره‌ سازی قبل از فرا رسیدن چنین روزهایی وجود ندارد.
خسروی بیان کرد: تصور ابطال روزه و یا احتمال ضعف و بی ‌حالی با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از علل کاهش استقبال هموطنان به اهدای خون است.
وی ادامه داد: اهدای خون به استناد فتواهای موجود از مراجع دینی نه تنها سبب ابطال روزه نمی شود بلکه واجب کفایی نیز شمرده شده است.
انتهای پیام/گ

برچسب ها: اهدا ، قطره ، خون ، حیات جان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.