سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

بیمه اجتماعی در معیشت روستاییان موثر است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: صندوق بیمه اجتماعی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی، هنجارشکنی و معیشت خانواده های روستایی دارد و لازم است کارکرد و فواید آن به اطلاع عموم مردم برسد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با مدیر این صندوق و مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: این بیمه می تواند یک پس انداز باشد و مردم را به سمت ثبات و آرامش سوق دهد.

امام جمعه زاهدان گفت: یکی از خدمات نظام جمهوری اسلامی در حوزه زندگی روستاییان و عشایر بیمه اجتماعی است و مردم در صورت آشنایی با این خدمت از دریافت آن استقبال می کنند.
عضو خبرگان رهبری افزود: اجرای آزمایشی و گسترده طرح بیمه روستاییان و عشایر، فعالیت دهیاران در راستای شناساندن فواید بیمه اجتماعی به مردم و تریبون های نماز جمعه اهل تشیع و تسنن می تواند در رسیدن به این هدف موثر باشد.
مدیر صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان نیز گفت: بر اساس اصل 29 قانون اساسی، دولت مکلف است کلیه افراد جامعه را بیمه کند و مردم می‌توانند این حق خود را از دولت مطالبه کنند.
امان الله شاقوزایی افزود: یکی از برنامه‌ های مهم این صندوق در سالجاری استفاده از ظرفیت اثربخش روحانیان مذهبی در اطلاع رسانی فواید بیمه اجتماعی به مردم از طریق نمازهای جمعه است.
صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1383با مصوبه دولت شکل گرفت تا روستاییان و عشایر را در ازای دریافت حق بیمه از مزایای بیمه فوت، کارافتادگی و بازنشستگی برخوردار کند.
سقف سنی بیمه بازنشستگی این صندوق در گذشته برای مردان 55 و برای زنان 50سال بود اما به ‌دلیل مغایرت قانونی آن، سقف سنی برداشته شد و تمامی روستاییان بالای 18سال می‌توانند از بیمه روستاییان و عشایر استفاده کرده و با پرداخت 15سال حق بیمه و رسیدن به سن 65سالگی از مزایای آن بهره مند شوند.
انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.