سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخگویی پیامکی به بیش از 8600 سوال شرعی در دهه اول ماه مبارک

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی از پاسخگویی پیامکی به بیش از 8 هزار و 600 سوال شرعی و شبهه اعتقادی در دهه اول ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی لسانی با اشاره به استقبال خوب زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از راه اندازی مجدد سامانه پیامکی پاسخ‌گویی به سوالات شرعی آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: استقبال زائران و مجاوران حضرت رضاعلیه السلام از این سامانه پیامکی بسیار چشم‌گیر بوده است، به طوری که در مدت 10 روز نخست آغاز به کار مجدد این سامانه در ماه مبارک رمضان، 8678 سؤال شرعی ارسال شده است؛ یعنی به طور متوسط روزانه 867 سؤال از طریق سامانه پیامکی پاسخگویی به سوالات شرعی حرم مطهر رضوی دریافت و پاسخ داده شد.

مهدی لسانی با بیان اینکه دوره زمانی این گزارش از 18 تا 28 خردادماه 95 است، ادامه داد: از مجموع این 8678 سؤال که از طریق سامانه پیامکی 30002020 دریافت شد، 4378 سؤال یعنی بیش از 50 درصد به روزه و مسائل مرتبط به آن اختصاص داشت که این موضوع نشان از تاثیرات مثبت و زمان مناسب آغاز به فعالیت مجدد این سامانه پیامکی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دفاتر مستقر اداره پاسخگویی به سوالات شرعی در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و با بیان اینکه دفاتر پاسخگویی برادران در صحن آزادی، مسجد جامع گوهرشاد و مدرسه پریزاد قرار دارند، تصریح کرد: در صحن آزادی، رواق‌های دارالولایه، دارالاجابه، کوثر و دارالرحمه نیز دفاتر پاسخگویی به سوالات شرعی خواهران مستقر است.

لازم به ذکر است؛ سامانه تلفنی 32020 و پیامکی 30002020، پل‌های ارتباطی زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی با اداره پاسخگویی به سؤالات شرعی آستان قدس رضوی است که در ماه مبارک رمضان به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات حوزه احکام خمس و زکات، تقلید، نماز، روزه، وصیت، وقف و ارث خواهد بود.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.