سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید وزیر خارجه ترکمنستان از ۳ ولایت شمال افغانستان

وزیر امور خارجه ترکمنستان در سفر به افغانستان از ۳ ولایت «فاریاب»، «جوزجان» و «بلخ» دیدار و درباره چگونگی توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه با مقامات افغانستان گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان در راس یک هیات بلندپایه دولتی به منظور بررسی برای تطبیق پروژه‌های اقتصادی،تجاری،اجتماعی و منطقه‌ای،حمل و نقل و ترانزیت کالا از ۳ ولایت شمالی افغانستان بازدید کرد.

مرداف در ولایت فاریاب با «سید انور سادات» والی این ولایت و «شاکر کارگر» نماینده رئیس جمهور در امور کشور‌های مشترک منافع روی آغاز کار احداث خط آهن «ترکمنستان -افغانستان– تاجیکستان» و عبور آن از شمال و همچنان پروژه خط لوله گاز «تاپی» و تمدید خط انتقال برق گفت‌و گو کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان پس از ولایت فاریاب به ولایت «جوزجان» رفته و با والی این ولایت بر روی امنیت مسیرهای پروژه های یاد شده و همچنان امکانات مسئولان محلی برای همکاری در این پروژه گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه ترکمنستان پس از جوزجان به بلخ سفر کرده و با «عطا محمدنور» سرپرست ولایت بلخ دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری آسیا نوشت: سفر دوره‌ای وزیر خارجه ترکمنستان به ۳ ولایت شمال افغانستان در حالی است که روسای جمهور ترکمنستان و افغانستان در حاشیه نشست سران سازمان شانگهای در تاشکند ازبکستان با یکدیگر دیدار و بر عزم جدی ۲ کشور جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر تعاملات سیاسی، اقتصادی، تجاری، انرژی و حمل‌ و نقل تاکید کردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.