سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

رعایت کامل بهداشت فردی خانواده راهکار پیشگیری ازبیماری ویروسی کودکان

رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی رعایت کامل بهداشت فردی در خانواده را راهکار مناسبی برای پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی برشمرد.

دکتر جعفر صادق تبریزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خبر وجود هرگونه ویروس اپیدمی کودکان در این استان را شایعه خواند و آن را تکذیب کرد.

وی با بیان اینکه علائم بیماری ویروسی فصلی دربرخی از کودکان دیده می شود اعلام کرد:خانواده ها نگران نباشند چون این نوع بیماریها اپیدمی نیست و به صورت محدود در برخی از افراد دیده شده و تمام می شود .

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه بیماری تهدید کننده سلامتی در آذربایجان شرقی مشاهده نشده افزود :وجود علائمی مانند رنگ پریدگی اسهال و بی حالی نوعی ویروس معمولی در کودکان است که خانواده ها با مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی می توانند سلامتی کودکان خود را باز یابند .

رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی همچنین به خانواده ها به ویژه مادران توصیه کرد :استفاده از ظروف مشترک برای کودکان و یا دست دادن ها را کاهش دهند چرا که بیماریهای ویروسی عمدتا از طریق تنفسی منتقل می شوند .

دکتر تبریزی همچنین افزود: مرکز بهداشت استان نیز همه اقدامات و تدابیر لازم برای پیشگیری و مقابله با تهدید های سلامتی را انجام می دهد .

رییس مرکز آموزشی درمانی کودکان تبریز هم با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از وجود بیماریهای خطرناک کودکان در این مرکز مشاهده نشده افزود : اظهار نظرهای غیر تخصصی و غیر حرفه ای درباره برخی بیماریها در جامعه ممکن است به شایعات دامن زند و بهتر است رسانه ها در نشر اخبار خود ازاطلاعات و آمارهای مراکز قانونی و تخصصی نظیر دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استفاده کنند .

دکتر صیامک شیوا که خود فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان است تاکید کرد : پیشگیری از بیماریهای عفونی کودکان خیلی ساده است و آن هم دست ما بزرگترهاست چرا که حتما باید دستهای خود و کودکان را همیشه قبل از غذا خوب شسته و در صرف تغذیه به شدت دقت کنیم و میوه ها را قبل از شتشو در اختیار کودکان قرار ندهیم چون همه بیماریهای عفونی از طریق آب ،دهان،غذا ودست به کودکان منتقل می شوند .

وی افزود: والدین باید مواظب باشند که از محیط بیرون میکروب را به خانه انتقال ندهند چراکه اکثر کودکان سالم از طریق ویروسی که ما بزرگترها از محیط بیرون به خانه می آوریم به بیماری ویروسی  دچار می شوند.

این فوق تخصص کودکان گفت: اگربزرگترها درخانه دستهای خود را همیشه پاک نگه داشته  و رعایت کنند کودکانمان  سالم می مانند و به بیماری ویروسی مبتلا نمی شوند .

دکتر شیوا همچنین در ادامه با ذکر این نکته که در بیمارستان کودکان نیز تاکنون تغییری نسبت به شیوع یک نوع بیماری ایجاد نشده از گرما زدگی و عفونت های روده ای به عنوان بیماریهایی نام برد که در فصل گرما بیشتر کودکان به آن دچار می شوند ومن به جرات اعلام می کنم اگر موردی از بیماری در مناطقی ازآذربایجان شرقی دیده می شد بیمارستان کودکان خیلی زود در جریان آن قرار می گرفت .

رییس بیمارستان کودکان تبریز همچنین تاکید کرد: در عین حال آماده هستیم در برابر ورود هرگونه ویروس فصلی از شهریور ماه که از کشورهای همسایه نظیر عراق و پاکستان وارد کشورمان می شود مقابله کنیم و در حال حاضراز همه بیماران اسهالی نمونه برداری می کنیم چرا که هرچه به طرف فصل گرما می رویم بیماریهای ویروسی و اسهالی زیاد خواهد شد .

گفتنی است :در روزهای اخیر برخی از شهروندان آذربایجان شرقی به ویژه از شهرستانها و روستاها در تماسی تلفنی با باشگاه خبرنگاران جوان صدا وسیما درباره وجود نوعی بیماری با علائم عفونت روده ای در کودکان خود ابراز نگرانی کردند . 


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.