سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان

استفاده از 50گونه گیاه درفضای سبز دانشگاه سیستان وبلوچستان

استفاده از گیاهان سازگار باعث شده تا در شهری که سرانه فضای سبزش یک متر مربع است سرانه ی فضای سبز دانشگاهش به 36 متر مربع برسد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛بندانی افزود:این در حالی است که سرانه فضای سبز سایر دانشگاه های کشور حدود 8 متر مربع است.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت : استفاده از 50 گونه گیاه سازگار باعث شده تا سرانه فضای سبز دانشگاه سیستان و بلوچستان در شهر کویری زاهدان به 36 متر مربع برسد.

ریس مرکز تحقیقات گیاهان زینتی و داروئی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز گفت : با انجام کار پژوهشی و تحقیقاتی در اقلیم گرم و خشک و شور زاهدان و با تغییر الگوی کشت و استفاده ازپساب توانستیم فضای سبز چند برابر استاندارد کشوری در دانشگاه ایجاد کنیم .

ولی زاده افزود : گیاهانی مانند علف شبنمی و گل نیمروزی که به شوری آب و خشکی مقاوم هستند سبب شده تادر مصرف آب به میزان زیادی صرفه جویی شود .

نارویی رییس فضای سبز دانشگاه سیستان و بلوچستان هم گفت : ازدرختانی مانند توت امریکایی ، زیتون تلخ ، بادام کوهی ، زرشک زینتی ، ارغوان ، گل نیمروزی و رزماری در فضای سبز دانشگاه استفاده شده است .

شهردار زاهدان گفت : در حالی سرانه فضای سبز زاهدان یک متر مربع می باشد که در اقلیم های مشابه زاهدان این میزان به10تا 12 متر مربع می رسد .

سید الحسنی دلبل کمبود فضای سبززاهدان را اب و خاک شور عنوان کرد و گفت : برنامه شهرداری زاهدان به گونه ای است که در آینده از پساب و گیاهان بومی و محلی در فضای سبز شهری استفاده شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.