سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالان مدنی برای یادبود از قربانیان ولایت های ننگرهار و تخار شمع روشن کردند

مسوولان شبکه حمایت و موسسه صلح جوانان در کشور به یادبود از قربانیان اخیر در مقابل قصر دارلمان شب گذشته شمع روشن کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کنشکا نصیری رییس شبکه حمایت گفت: قربانیان که در راه وطن و دفاع از سرزمین و ناموس شان جان های شان را فدا می کنند و کسانی که به ناحق کشته می شوند، بدانند که تنها نیستند.

آقای نصیری می گوید که سربازان امنیتی و دفاعی کشور همه روزه در گوشه و کنار افغانستان به خاطر تامین امنیت کشته می شوند اما ما (شهروندان افغانستان) باید از خانواده های قربانیان دلجوی کنیم.
نصیری می گوید که اخیرا شماری از شهروندان ما در ولایت های ننگرهار و تخار از سوی مخالفان مسلح دولت کشته شده اند که هیچ نهاد و منبعی به آنان توجه نکرده است.

کنشکا می گوید که شبکه حمایت در نظر دارد تا از هر شهروند کشور که در هر گوشه و کنار افغانستان مظلوم واقع شود داد خواهی کرده و از قربانیان یاد بود به عمل بیاورد.

نصیری می گوید که شبکه حمایت یک شبکه اجتماعی است که صد ها فعال مدنی را با خود دارد و همواره جشنواره های را برگزار و از ورزشکاران در کشور حمایت می کند.

در همین حال فعالان مدنی که شب گذشته در مقابل قصر دارلمان شمع روشن کرده بودند با خود شعار های داشتند که در آن نوشته شده بود "طالب مادر داری؟! طالب جمع داعش مساوی است به دشمن بشریت."

آنان همزمان از مقام های حکومت خواستند که در مقابل دشمنان بشریت (طالب و داعش) ایستادگی کنند و به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور بدهند تا این گروه ها را نابود کنند.

این فعالان که تعداد شان به دها تن می رسید می گویند که ما این جا جمع شدیم تا نشان بدهیم خانواده های که در ننگرهار و تخار عزیزان شان را از دست داده اند بگویم که شما تنها نیستید و ما بعنوان یک بشر و شهروند در کنار شما هستیم.

اخیرا گفته می شود که جنگجویان داعش در ولایت ننگرهار چندین کودک را سربریده و زنان را باخود برده اند.

شبکه حمایت و موسسه صلح جوانان به منظور همدردی و شریک نمودن خود با غم و اندوه خانواده های که اعضای فامیل شان را از دست داده اند نشان دهیم که حمایت جوانان کشور با آنان است.

همچنان اعضای این دو شبکه مدنی برای قربانیان ولایت های ننگرهار و تخار دو دقیقه سکوت اختیار کرده اند.

کنشکا نصیری رییس شبکه حمایت می گوید که آنان شمع روشن کردند تا از این طریق صدای شان را بر پایه عدالت خواهی از سرهای بریده و خون های ریخته شده هموطنانشان به گوش کسانی که دشمنان انسانیت بر روی زمین هستند برسانند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، ننگرها ، شمع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.