سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نورانی:نمی دانیم به چه چیزی دلگرم باشیم

ایروبیک کار تیم ملی که اخیرا توانسته است یک حرکت ابداعی خود را به ثبت جهانی برساند از مشکلات این رشته می گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، عرفان نورانی جوان ایروبیک کار کشورمان چند ماهی است موفق به ثبت جهانی یک حرکت ابداعی  شده است. به گفته خودش در صورت اجرای این حرکت در مسابقاتی که از سوی فدراسیون جهانی مشخص می شود، این حرکت در کتاب قوانین ژیمناستیک جای خواهد گرفت.


عرفانی نورانی ایروبیک کار تیم ملی به خبرنگارما گفت: ژیمناستیک را از 4 سالگی با ژیمناستیک آرتیستیک (هنری) و زیر نظر علی پور آغاز کردم. بعد از مدتی  به دلیل حضور مربیان خارجی در ایروبیک و علمی شدن آن  در کشور به این رشته روی آوردم. در آن زمان ساختار ایروبیک متفاوت بود و کادر فنی بسیار به روز بودند. اما با رفتن مربی خارجی ایروبیک نیز کم کم افول کرد.


نورانی درباره وضعیت این روزهای ژیمناستیک اظهار داشت هیچ برنامه ای برای ما وجود ندارد. اگر بخواهیم در یک تورنمنت حضور یابیم خود باید هزینه ها را تامین کینم و نقش مربی، بدنساز، پزشک تغذیه و... را برای خود ایفا کنیم.  ورزشکار در این میان نمی داند باید به چه چیزی دل گرم باشد. در سال 93 در مسابقات چک صاحب مدال شدم اما حتی در سایت فدراسیون انعکاس نیافت.


 ایروبیک کار تیم ملی که حضور در مسابقات آسیایی را در کارنامه دارد ادامه داد در مسابقات ویتنام حق بازیکنان ما از سوی داوران بسیار تضییع شد. با احترامی که برای داوران همراه تیم قائل هستم اما آن ها حتی به زبان انگلیسی تسلط نداشتند تا حق ما را بگیرند. من در بخش  انفرادی  می توانستم روی سکو قرار بگیرم اما با طولانی شدن اعلام نظر داوران، بازیکن کره جنوبی  به عنوان فرد برتر انتخاب شد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اکبر نوریان
۲۲:۲۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
بهترین استاد جهان و دنیا