سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

بیش از 98 درصد مردم استان باسوادند

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان گفت:این استان کمترین بی‌سواد را نسبت به جمعیت خود در بین استان‌های کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،محمدرضا جهان مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی استان اظهار داشت: استان سمنان با 98.5 درصد بالاترین درصد جمعیت باسوادان کشور را دارا است.
وی تصریح کرد: طبق نتایج سرشماری سال 1355 در گروه سنی 10 تا 49 سال درصد باسوادان کشور 48.5 درصد و نرخ باسوادی استان سمنان در آن سال 62 درصد بود.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان تعداد افراد بی‌سواد در استان سمنان را دوهزار نفر اعلام کرد و افزود: آموزش‌ و پرورش استان سمنان سال 94 نزدیک به 20 میلیارد ریال برای آموزش به اتباع خارجی و ایرانیان هزینه کرده است.
وی، مشارکت و حمایت هرچه بیشتر رسانه‌ها برای ترغیب افراد کم‌سواد و بی‌سواد برای شرکت در دوره‌های سوادآموزی را خواستار شد.
جهان با تأکید بر نبودن هیچ محدودیت اعتباری برای باسواد کردن افراد گفت: اکنون بهترین شرایط برای سوادآموزی افراد بی‌سواد و کم‌سواد در استان سمنان فراهم است.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان گفت: این استان کمترین بی‌سواد را نسبت به جمعیت خود در بین استان‌های کشور داشته و از نظر باسوادی در رتبه نخست کشور قرار دارد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون برخی از جوانان بیکار هستند، افزود: فعالیت در نهضت سوادآموزی فرصت بسیار خوبی برای افراد است و هر فرد آموزش دهند، حدود 7 میلیون ریال برای آموزش به هر بی‌سواد دریافت می‌کند.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: شیوه‌های سوادآموزی در قالب کلاس توسط معلم، واگذاری گروهی، واگذاری فرد به ‌فرد، آموزش داوطلب آزاد و طرح خودآموز است که در سال 94 نزدیک به 200 نفر از استان سمنان با طرح خودآموز باسواد شدند.
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.