سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

۵۰ شرکت دانش بنیان در صف صدور پروانه بهره‌برداری در اصفهان

رئیس پارك علم و فناوری استان اصفهان گفت: مجوز بهره‌برداری از پنج شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان صادر شد و ۵۰ شرکت دیگر در صف صدور پروانه بهره‌برداری هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید مهدوی  اظهار داشت: با صدور پنج مورد پروانه بهره‌برداری برای تولید محصولات شركت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان توسط سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان فرآیند اجرایی صدور مجوزات مذكور عملیاتی شده و گامی موثر در رشد و توسعه كسب و كار شركت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرك برداشته شد.

وی با بیان اینكه در حال حاضر نیز پرونده درخواست ۵۰ شركت دانش‌بنیان دیگر برای صدور پروانه بهره‌برداری در دست بررسی و كارشناسی است، افزود: سایر شركت‌های متقاضی نیز می‌توانند درخواست خود را به منظور بررسی به مدیریت امور طرح‌های پژوهش و فناوری شهرك ارسال كنند.

رئیس پارك علم و فناوری استان اصفهان- شیخ بهایی، در خصوص مزایای اخذ پروانه بهره‌برداری برای شركت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: امكان دریافت استاندارد، امكان درج در لیست استعلام تولید داخل و برخورداری از مزایای درنظر گرفته شده برای این محصولات، برخورداری از معافیت‌های مالیاتی نظیر معافیت موضوع ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم، امكان برخورداری از معافیت‌های گمركی موضوع بند «غ» ماده ۱۱۹ قانون امور گمركی برای واردات ماشین‌آلات خط تولید از جمله مهمترین مزایای این پروانه است.

وی اضافه كرد: سهولت در مراجعه به بانك‌ها و دریافت وام، امتیاز ویژه در مناقصات و مزایده‌ها دولتی، افزایش نرخ تعرفه كالاهای وارداتی كالاهای مشابه، برخورداری از تسهیلاتی كه به صورت مقطعی وضع می‌شود؛ نظیر بخشش‌ جرائم مالیاتی از دیگر مزایای اخذ پروانه بهره‌برداری برای این شركت‌ها خواهد بود.

مهدوی با اشاره به همكاری‌های بسیار نزدیك سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در خصوص صدور این مجوز به نقش موثر دفتر امور شركت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در صدور این پروانه اشاره كرد و گفت: قطعا با راه‌اندازی این خدمت جدید، شركت‌های دانش‌بنیان می‌توانند هرچه بهتر و سریع‌تر راه توسعه و پیشرفت خود را هموار كنند.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.