سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت های باربری غیر مجاز تهدیدی برای کالاهای مردم

استان کردستان به دلیل قرار گرفتن در مسیری ترانزیتی حمل کالا، یکی از به قطب حمل و نقل کشور می باشد، اما وجود برخی موسسات حمل ونقل غیر مجاز و ثبت نشده، تهدیداتی را برای صنعت حمل و نقل این استان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،در استان کردستان بیش از 300  هزار دستگاه کامیون و 16 پایانه باربری وجود دارد که طبق آمار، میزان حمل و نقل کالا در سالهای گذشته کاهش نموداری داشته است و دلیل اصلی ان وجود شرکت های باربری غیر مجاز می تواند باشد .
اگر اتفاقی برای کامیون های بدون بارنامه بیفتد قابل پیگیری نیست و هیچ ارگانی مسئولیت بار ان را به عهده نمی گیرد.
 بارنامه اوراق بهاداری است که از طرف موسسه حمل و نقل صادر و مشخصات کالا و نام و آدرس گیرنده و فرستنده کالا و میزان کرایه و مشخصات تعداد و وزن کالا در آن قید میگردد.
محمدی از رانندگان حمل بار کردستانی می گوید: شرکتهای باربری که هیچ مجوز و رسمیتی ندارند ، مانند یک دلال و واسطه کار می کنند و در اصل بارنامه ای هم ندارند و  با دادن بار به راننده های غیر بومی با نرخی زیر تعرفه سبب بیکار شدن کامیون دارهای عضو پایانه حمل و نقل استان شده اند.
عبدی از دیگر رانندگان کردستانی نیز می گوید: دفاتر این شرکتها مکان مشخصی ندارد اما به دلیل گستردگی تبلیغات محیطی و روزنامه ای به راحتی می توان شماره انها را پیدا کرد.
رضایی یکی از کامیونداران عضو پایانه  هم گفت: کمبود بار در استان وجود ندارد بلکه مشکل اساسی دریافت کمیسیون های غیر قانونی و حمل بار با قیمت زیر نرخ مصوب است که باعث بیکار شدن تعداد زیادی از کامیون داران این استان شده است.
به گفته قادری رییس اتحادیه کامیون داران بیشتر این کامیونهای متخلف در ساعات پایانی شب تردد میکنند و متاسفانه پلیس راه استان نظارت و کنترل دقیقی بر روی این مساله ندارد. 
خواجه ای مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان کردستان هم با بیان اینکه برای حل معظل موسسات حمل بار غیر مجاز تنها یک اداره درگیر نیست افزود: در رابطه با این شرکتها مکاتبه هایی را با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره اماکن - داشته ایم که این افراد به هیچ عنوان مجوز تردد نداشته باشند .
وی همچنین گفت: مسئولیت کنترل بارنامه و صورت وضعیت با پلیس راه استان کردستان است و امید می رود پلیس راه با بررسی مدارک رانندگان با بارهای بدون بارنامه برخورد کنند.
به عقیده کارشناسان یکی از راههای حل مشکل یاد شده  خود مردم هستند که به این دفاتر غیر مجاز اعتماد نکنند و همانطور که برای حمل مسافر پایانه مسافربری  داریم برای حمل بار نیز یک پایانه حمل و نقل  وجود دارد که لازم است به آن مراجعه کنند.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.