سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور نخست وزیر پاکستان عنوان کرد؛

طالبان توانایی تصرف کابل را ندارند اما به جنگ ادامه می‎دهند

سرتاج عزیز گفت: مذاکرات صلح افغانستان با طالبان توقف یافته است و تا زمانیکه این گروه در میدان نبرد شکست نخورد، حاضر به مذاکره نخواهد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان ، افزود: مذاکرات صلح افغانستان با طالبان توقف یافته است و تا زمانیکه این گروه در میدان نبرد شکست نخورد، حاضر به مذاکره نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه طالبان به دو دسته خوب و بد تقسیم می‎شوند ادامه داد: پاکستان در تلاش است تا بتواند بخش خوب طالبان را برای مذاکرات صلح افغانستان راضی کند.

او عنوان کرده که دولت پاکستان اقدامات مهمی را در ارتباط با پذیرش طالبان برای مذاکره با کابل انجام داده است.

وی افزوده که از سرگیری مذاکرات با طالبان به زمان نیاز دارد، هرچند این گروه توانایی تصرف کابل را ندارد، اما به جنگ خود در افغانستان ادامه خواهد داد.

عزیز روز گذشته در مصاحبه‌ای با یک رسانه پاکستانی گفته است که کشورش قادر نیست طالبان را مجبور به مذاکرات صلح کند، زیرا شماری از رهبران این گروه به افغانستان رفته اند.

اما ریاست جمهوری در واکنش می‌‎گوید که برنامه جنگی طالبان از خاک پاکستان سازماندهی می‌شود. دواخان مینه پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته که شورای کویته هنوز در پاکستان فعالیت دارد و این کشور به تعهداتی که در نشست چهارجانبه صلح داده بود، عمل کند.

نشست چهارجانبه صلح میان نمایندگان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین پنج دور در کابل و اسلام برگزار شد، اما ظاهراً نتیجه‌ای نداشته است.

همچنان مقامات دولتی افغانستان گفته اند، پاکستان به تعهداتی که در نشست چهارجانبه داده بود عمل نکرده و اکنون نیز از طالبان حمایت می‌کند.

ولی سرتاج عزیز روز گذشته گفته است که دولت پاکستان برنامه مداخله در افغانستان را ندارد و برای برقراری ثبات در این کشور، همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، سرتاج ، طالبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.