سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

آغاز عملیات انتقال گاز میدان سلمان به پالایشگاه چهارم پارس جنوبی

عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری دریافت گاز از خط لوله‌ میدان سلمان به پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،فسرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع پارس جنوبی گفت : گاز تولیدی از 9 حلقه‌ چاه در این میدان با‌ خط 36 اینچ به جزیره سیری ارسال و پس از جداسازی مایعات، با کمپرسورهای تقویت کننده‌ فشار به خط لوله ارسالی سیری به عسلویه تزریق می شود.
بهزاد سالاری افزود: این گاز با فشار 76 بار و دمای 27 درجه سانتیگراد وارد پالایشگاه فازهای 6 تا 8 مجتمع گاز پارس جنوبی می‌شود.
وی گفت: پالایشگاه چهارم برای فرآورش روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز (معادل روزانه 14 میلیون مترمکعب) خوراک از سکوی سیری دریافت می کند .  
سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع پارس جنوبی گفت: تمام تاسیسات دریافت گاز ترش از جزیره‌ سیری و تاثیر آن بر واحدهای پالایش پس از بهره ‌‌برداری با هدف بهبود عملکرد و پایش مستمر مورد نظارت دقیق کارشناسان در این پالایشگاه قرار می گیرد.
سالاری افزود : تاسیسات دریافت گاز هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است و پس از دریافت گاز ترش میدان سلمان از جزیره سیری توسط ردیف اول به فازهای اول، دوم، سوم، نهم و دهم ارسال می شود.  
میدان نفتی و گازی سلمان در هرمزگان در 144 کیلومتری جنوب جزیره لاوان واقع شده واین میدان هیدروکربوری با میدان ابوالبوخوش امارات متحده عربی دارای ذخایر مشترک است.
میدان سلمان همزمان با فعالیت شرکت نفت لاوان در دهه 1960 میلادی کشف شد.  
نخستین چاه اکتشافی آن در سال 1965 حفر و تولید آن از سال 1968 آغاز شد.
میدان نفتی سلمان براساس آخرین آمارهای داده شده 44حلقه چاه نفتی و 10 حلقه چاه گازی دارد.
انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.