سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

هشدار پلیس فتا به کاربران گوشی همراه!

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص دانلود نرم‌افزار از منابع نامعتبر به کاربران گوشی همراه هشدار داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ حسینی  گفت: برخی از افراد سودجو با بیان مطالب جذاب در بعضی از سایت‌ها  (بویژه در سایت های غیر اخلاقی ) ، در غالب تصاویر و کلیپ های غیر اخلاقی اقدام به ارسال و نصب نرم افزار  برای گوشی های هوشمند می کنند.

وی افزود : افراد سودجو با استفاده از این نرم افزار کنترل گوشی تلفن همراه قربانی را در اختیار گرفته  و می توانند قابلیت های کلیدی تلفن همراه  کاربران را در اختیار بگیرند.

وی گفت: از جمله این قابلیت ها شامل در دست گرفتن کنترل اینترنت و تماس با گوشی کاربران است که مجوز اتصال به اینترنت را به صورت کامل را برای فرد مجرم مهیا کرده و امکان خواندن اطلاعات مربوط به خصوصیات دستگاه را فراهم می کند.
رئیس پلیس فتا اظهار کرد : امکان برقراری تماس تلفنی در شبکه موبایل(با استفاده از سیم کارت درون گوشی) و بدون اطلاع کاربر و تحمیل هزینه های تماس با خارج کشور را در بر داشته و اجازه عکسبرداری و فیلم برداری از طریق فعال کردن دوربین ها را در هر لحظه و بدون اطلاع و اجازه کاربر را به مجرم می دهد.

حسینی  با اشاره به پیشگیری از وقوع چنین جرائمی به کاربران گوشی های همراه خاطرنشان کرد: به صورت دوره ای نرم افزارهای درحال  اجرای گوشی را بررسی و در صورت مشکوک بودن، نرم افزار مربوطه را حذف کنید ، و برنامه ها و مطالب مورد نیاز خود را از سایت‌ها و منابع مطمئن دانلود کنید.

وی گفت: از تنظیم گوشی خود جهت پشتیبان گیری از اطلاعات موجود در حافظه گوشی و ذخیره آن در سرورهای سازنده گوشی خودداری و در صورت نیاز این اطلاعات را در حافظه های جانبی نزد خود ذخیره کنید ، و از اینترنت وای فای و فاقد رمز استفاده نکنید.

وی افزود :  از آنتی ویروس مناسب با نوع و مدل گوشی خود استفاده و آن را مرتب به روزرسانی کنید ، و  از نگهداری تصاویر و فیلم های خصوصی در حافظه گوشی های هوشمند خودداری کنید.

هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس بخش تماس به ما گزارش دهند و هشدار های پلیس را جدی بگیرند.Cybrepohice.ir

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.