سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

پسته رفسنجان ثبت ملی می شود

فرماندار رفسنجان از ثبت ملی پسته بنام رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حمید ملانوری در حاشیه جلسه هماهنگی مجموعه دانشگاهی و ادارات آموزش و پرورش شهرستان برای "همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه" افزود : برای این همایش همه ظرفیت‌ها و گروه‌ها از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با توجه به توان علمی و تخصصی که دارند باید به میدان بیایند.

ملانوری ادامه داد: در قالب همایش مذکور با دعوت از نخبگان تأثیرگذار رفسنجانی از سراسر دنیا، تدبیری خردمندانه و تلاشی همه‌جانبه مدنظر است تا به رشد و توسعه مورد انتظار برسیم.
وی گفت: برای این همایش 9 کمیته اجرایی تشکیل شده و 10 کمیسیون برای مباحث تخصصی پیرامون مسایلی که در شهرستان وجود دارد نیز شکل گرفته است و امیدواریم در نهایت یک بیانیه علمی تخصصی برای شهرستان رفسنجان فراهم آوریم.
ملانوری به برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های شهرستان اعم از صنعتی، تولیدات خرد و کلان و تولیدات خانگی اشاره کرد و متذکر شد: برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی کشور با حضور 600 شرکت‌کننده از دیگر برنامه‌های این همایش است.
وی از حضور گروه‌های موسیقی همراه با جشنواره بازی‌های بومی محلی کشور و اجرای برنامه در نقاط مختلف شهرستان رفسنجان خبر داد و تصریح کرد: ثبت ملی پسته در قالب جشن ملی پسته دیگر برنامه‌ای است که در قالب این همایش برگزار می‌شود.
وی به تاریخ برگزاری همایش اشاره و عنوان کرد: 24 شهریور افتتاحیه این همایش با برگزاری بازی‌های بومی محلی است و 25 شهریور جشن ثبت ملی پسته برگزار و تا دو روز بعد برنامه‌های فرهنگی هنری ورزشی از جمله شو اسب و شترسواری که ظرفیت‌های شهرستان را به نمایش می‌گذارد، برگزار می‌شود.
فرماندار رفسنجان روزهای 28 و 29 شهریور را ویژه همایش دانست که با حضور مسئولان استانی و کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: ثبت ملی ، پسته ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.