سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

سطح با سوادی در عجب شیر به 96.3 درصد رسید

فرماندار شهرستان عجب شیر با بیان اینکه شهرستان رتبه سوم استانی در جذب سواد آموزی در سال 94جذب کرده است، گفت: سطح سواد آموزی در این شهرستان از 93 به 96.3 درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مراثی در جلسه ستاد پشتیبانی نهضت سواد آموزی این شهرستان با اشاره به اینکه آموزش 803 بی سواد در این شهرستان به منظور ریشه کنی بی سوادی در سال گذشته هدف گذاری شده بود، افزود: تاکنون 610 نفر با حدود 75/97درصد جذب و با پرداخت تحسیلات آموزشی اعتبار 265میلیون و900هزار ریال با سواد شده اند.

فرماندار شهرستان عجب شیربا بیان این که میانگین باسوادی در نهضت سوادی آموزی سنین بین 10تا 49سال است، اظهارداشت: با ادامه فعالیت آموزشیاران این نهضت درعجبشیر طی سالهای آتی بی سوادی دراین شهرستان ریشه کن خواهد شد.

وی گفت : اجرای طرح های نهضت سوادآموزی و هم فکری در خصوص رسیدن به باسوادی کامل در شهرستان ها از جمله دغدغه های مهم ما است که با دقت و قوت انجام می شود تا کنون نیز در این راستا توفیقات مناسبی حاصل گردیده است .

مراثی با بیان اینکه فرهنگیان نقش مهمی در تبیین و تشریح اهداف و دستاوردهای انقلاب دارند اظهار کرد: همت والای فرهنگیان در منطقه عجب شیر همواره زبانزد همه بوده و این قشر زحمتکش توانستند با ایمان و عشق آموزش و پرورش را در این منطقه تا سطح قابل توجهی ارتقاء دهند.

وی به همکاری و همراهی گروه‌های مختلف به ویژه مدیران مدارس و دهیاران در این مسیر اشاره کرد و افزود: با شناسایی والدین بی‌سواد از طریق دانش‌آموزان و تشویق آن ها به تحصیل می‌توانیم در مسیر ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در عجب شیر موثر باشیم.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های ذیربط در شهرستان عجب شیر، این تعداد اندک افراد بی‌سواد زیر پوشش قرار خواهند گرفت و عجب شیرنخستین شهرستانی خواهد بود که سند ریشه‌کنی بی‌سوادی را به ثبت می‌رساند.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.