سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

حیرت دبیر خانه کشاورز از عدم صدور مجوزپرورش میگو

مسئولان به دلایل نامشخصی به مردم مجوز نمی دهند در حالی که بندر هندیجان که بهترین منطقه برای پرورش ماهی و میگو است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دبیر خانه کشاورز هندیجان گفت: جای تعجب است در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور مجوز پرورش ماهی و میگو داده می‌شود اما به منطقه بکر و بهترین مکان برای پرورش آبزیان در کشور مجوز داده نمی‌شود.

فتح‌الله الهیاری ، اظهار داشت: شهرستان بندر هندیجان با داشتن منابع طبیعی و خدادادی مانند رودخانه زهره و سواحل نیلگون خلیج‌فارس و منطقه مسطح و قابل تردد برای احداث مزارع، پرورش میگو و دیگر آبزیان بهترین نقطه محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه نمی‌دانیم به چه دلیل به هندیجان اهمیت نمی‌دهند. در سال 1390 استاندار وقت خوزستان در کارگروه اشتغال بندرهندیجان حضور پیدا کرد و در آن جلسه مصوب شد 42 تعاونی پرورش ماهی و میگو در هندیجان تشکیل شود.

دبیر خانه کشاورز بندرهندیجان بیان کرد: تعاونی‌های پرورش ماهی و میگو تشکیل‌ شده اما در حال حاضر به هیچ‌کدام از این تعاونی‌ها مجوز احداث حوضچه نداده‌اند و این جای تأسف و نگرانی دارد، ما انتظار داریم برای رونق اشتغال مردم و جوانان هندیجان مسئولان کمر همت ببندند.

وی تأکید کرد: بندر هندیجان برای اشتغال‌زایی دو مؤلفه مهم دارد یکی صیادی و دیگری تجارت کالا و مبادلات مرزی اما به علت ضعف دستگاه‌های گمرک هندیجان و عدم استقلال این گمرک مشکلات زیادی برای تجارت ایجادشده و باید به‌زودی رفع شود.

الهیاری در خصوص صیادی خاطرنشان کرد: صیادی شغل مهم و اصلی مردم هندیجان است اما متأسفانه صیادی در حال نابودی و آبزیان رو به انقراض هستند و این زنگ خطر جدی برای محیط‌زیست و منبع درآمد مردم است چراکه دریا دیگر کشش لازم برای جمعیت رو به افزایش را ندارد باید شغلی جایگزین صیادی برای مردم محروم هندیجان ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: مسئولان باید به فکر مردم باشند نه اینکه در اتاق‌ها پشت میزها بنشینند و دست روی دست بگذارند و هیچ کاری نکنند اگر برای خدا کار می‌کنند باید جهادگران فعالیت و تلاش کنند تا شغل و آبروی اسلامی مردم از بین نرود.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.