سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذرت رنگین کمانی، عجیب ترین ذرت جهان

یک نوع ذرّت منحصر به فرد و عجیب به نام ذرت رنگین کمان وجود دارد که دانه‌های آن به رنگ‌های مختلف و متنوعی است. این ذرت‌ها کاملا طبیعی هستند و نتیجه اصلاح ژنتیکی نیستد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛نخستین بار یک کشاورز اهل اوکلاهاما این ذرت را شناسایی کرده و به کشت آن پرداخت. به این محصول در ابتدا ذرت شیشه‌ای می‌گفتند، ولی پس از مدتی کشاورزان دریافتند که این ذرّت به رغم ظاهر خوش رنگ و فریبنده، بسیار دیر هضم و سفت است.

ذرّت یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی جهان پس از گندم و برنج به شمار می‌رود. بیشتر ذرت‌هایی که ما دیده‌ایم، زرد و طلایی رنگ هستند، ولی باید گفت، یک نوع ذرّت منحصر به فرد و عجیب به نام ذرت رنگین کمان وجود دارد که دانه‌های آن به رنگ‌های مختلف و متنوعی است. این ذرت‌ها کاملا طبیعی هستند و نتیجه اصلاح ژنتیکی نیستد.

بنا بر این گزارش، نخستین بار یک کشاورز اهل اوکلاهاما این ذرت را شناسایی کرده و به کشت آن پرداخت. به این محصول در ابتدا ذرت شیشه‌ای می‌گفتند، ولی پس از مدتی کشاورزان دریافتند که این ذرّت به رغم ظاهر خوش رنگ و فریبنده، بسیار دیر هضم و سفت است. از این روی به آن لقب ذرت سنگ چخماقی دادند که تصاویری از آن را با هم می‌بینیم.




































منبع: تابناک

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
جواد
۱۹:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سبحان الله.به راستی خالق زیباست
ناشناس
۰۲:۱۴ ۰۸ تير ۱۳۹۵
الله اکبر
ناشناس
۰۲:۱۴ ۰۸ تير ۱۳۹۵
الله اکبر