سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المنار: ارتش سوریه و همپیمانانش مصمم به پیروزی در نبرد راهبردی حلب هستند

المنار در گزارشی نوشت نبرد حلب از اهمیتی راهبردی در جبهه‌های جنگ در سوریه برخوردار است و می‌توان از آن به عنوان مادر نبردها یاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی شبکه المنار در گزارشی درباره شهر حلب نوشته است: در تابستان سال 2012 ، هزاران فرد مسلح با هدف جدا کردن حلب از سوریه و قرار دادن آن به عنوان سکویی علیه دیگر مناطق از جمله دمشق پایتخت سوریه، به سوی آن سرازیر شدند.

پول کشورهای خلیج فارس و دستگاههای اطلاعاتی غربی و با اجرای ترکیه در این طرح موثر بودند. این طرح پس از آن عملی شد که آنها نتوانستند ساکنان حلب را علیه دولت سوریه بشورانند.

آنها با به کارگیری هزاران فرد مسلح به حلب یورش بردند. گروههای مسلح، نبود نیروهای ارتش در داخل مناطق حلب را برای سلطه بر تعدادی از مناطق مورد استفاده قرار دادند. اما سرعت واکنش رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی چشمگیر بود. تروریستها نتوانستند این مناطق را به تسلط خود درآورند، اما آنها را تحت محاصره قرار دادند.

با گذشت چهار سال، ارتش سوریه و همپیمانانش زمام امور را در دست گرفته اند. محاصره حلب رفع شده و فرودگاه آن فعالیت عادی دارد و زندگی به آن بازگشته است. نیروهای سوریه از وضع دفاع به حمله روی آورده اند. محاصره نبل و زهرا شکسته شده است و نیروها به مثلث مرگ (مارع-اعزاز- تل رفعت) رسیده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: تروریستها به طور متوالی شکست می خورند و استحکامات آنها در هم شکسته است. حامیان آنها یعنی آنکارا، ریاض و واشینگتن بیش از قبل به حمایت از تروریستها روی آورده اند و شواهد این موضوع حملات متوالی به ارتش سوریه در حومه حلب به ویژه جنوب آن است.

هزاران تروریست با حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی و استخبارانی فعال هستند اما؛ نتوانسته اند کاری در برابر ارتش سوریه و همپیمانان آن از پیش ببرند و متحمل تلفات سنگین شده اند به طوری که 600 نفر از آنها که دهها نفر را سرکرده های میدانی آنها تشکیل می دهند به خاک افتاده اند، و هزار نفر زخمی شده اند. علاوه بر آن ادوات آنها منهدم شده است.

المنار در پایان گزارش خود نوشت: به نظر می رسد ارتش سوریه و همپیمانان آن مصمم به شکست طرح های جدید گروههای مسلح و حامیان آنها هستند. این از سخنان سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، مشخص می شود که گفت: نبرد دفاع از حلب به مثابه نبرد از تمامی سوریه است. به مثابه دفاع از دمشق و لبنان وعراق و اردن است."



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.