سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

دعای ابوحمزه ثمالی زمینه خداشناسی

با خواندن دعای ابوحمزه ثمالی که روح خدا در آن جاری است می توان به خود شناسی و خداشناسی دست یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام مجد الدین تجرد کارشناس مذهبی گفت: دعای ابو حمزه ثمالی از امام سجاد (ع) به ابو حمزه ثمالی آموزش داده شده که یک دعای معرفتی کامل است و انسان  ارتباط کامل را با خدا برقرار می کند.  
عضو جامعه روحانیت فارس در فضایل دعای  ابو حمزه ثمالی گفت: شایسته است که انسان با خواندن دعای ابوحمزه ثمالی، نعمت‌های خدا را درک کرده و به وظیفه‌ خود در مقابل معبودش عمل کند.
حجت الاسلام تجرد به هشدار در خصوص تنبیه از سوی خداوند در قالب نصیحت به مردم در دعای ابوحمزه ثمالی اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) نیز در این دعا از خدا می‌خواهد با عقوبت و شکنجه ما را تنبیه نکند که این امر را در سحرهای ملکوتی رمضان از خدا می‌طلبد.
وی با بیان اینکه این دعا، گفتگو با صفت‌های خداوند است، تأکید کرد: بخش مهمی از دعا خداشناسی و آشنایی با اوصاف خداوند است، صفاتی مانند خیرالساترین که خدا عیوب بندگانش را می‌پوشاند و در مقابل تمام خطاهای آنان چشم‌پوشی می‌کند که اگر در انسان ها هم تجلی پیدا کند، راه گذشت بین مردم باز می شود.
عضو جامعه رو حانیت فارس افزود: دعای ابوحمزه ثمالی مشتمل بر 100فراز است که در بخشی از این فراز امام سجاد(ع) در این دعا می فرماید : «اِلهی لا تُؤَدِّبْنی بِعُقوُبَتِکَ وَلا تَمْکُرْ بی فی حیلَتِکَ، خدایا مرا به مجازات و عقوبتت ادب مکن و مکر مکن به من با حیله‌ات»، این فراز دعا به  این امر اشاره می کند، که انسان همیشه از نعمت‌های خدا غافل است و در مقابل استفاده از آنها گناه می‌کند؛ که عقوبت الهی را در پی دارد.
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.